Özet:
Günümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun
rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi,
buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün
farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale
getirmiştir. Bu durum turistik bölgenin turist sayısı ve elde
edeceği gelir düzeyini de yakından ilgilendirmektedir.
Dolayısıyla, tüketiciler açısından turistik bölge tercihinde satın
alma davranışını etkileyen faktörlerin öncelikle neler
olduğunun tespiti ve tüketicilerin belirli özelliklerine göre
hedef pazarların belirlenmesi bu çabaları yerine getirmede
muhakkak ki oldukça önemli katkılar sağlayacaktır. Bu
noktadan hareketle, demografik özelliklerine göre termal
turizme yönelik tüketicilerin satın alma davranışlarını
etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması
uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerden hareketle,
turistik tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen
faktörlerin öncelik sırasına göre şu şekilde sıralanmıştır;
pazarlama çabaları, ekonomik faktörler, sosyal faktörler,
psikolojik faktörler ve kişisel ve kültürel faktörler. Ayrıca
araştırmada, turistik tüketicilerin demografik özelliklerine
göre satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri algılamaları
arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Abstract:
Today, fierce competition among the tourist areas
made affecting buying behavior of the consumers and
correspondingly creating a unique product and putting forth
the difference of the product extremely important. This case is
a particular concern to tourist number of the tourist area and
the income level. Hence, firstly, from the perspective of tourists
to choose a tourist place, determination of the factors affecting
the buying behaviors of the consumers and specifying the
target markets according to the certain features of the
consumers, will make a significant contribution in making
these efforts come true. From this point forth, for the aim of
determining demographic features of the buying behaviors of
consumers who are for thermal tourism, a questionnaire study
is implemented. According to the data gotten from the
questionnaires, the factors affecting the buying behaviors of
the tourist consumers are put into order of precedence like
this; marketing efforts, economical factors, social factors,
psychological factors, personal and cultural factors,. In
addition, in this study, meaningful differences are found
among the tourist consumers’ perceptions of the buying
behaviors according to the demographic features
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | November 16, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 36 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377