Bu çalışmada dünyanın en önemli sorunu algısının
bireylerin sosyo-demografik özelliklerine göre değişip
değişmediği, değişiyorsa aralarındaki ilişki yapısı Optimal
Ölçeklemeli çok değişkenli analiz teknikleri yardımıyla
incelenmiştir.
Çalışmada World Values Survey (WVS) 2008 verileri
kullanılmış, öncelikle dünyadaki en önemli problem
konusundaki düşünceler konusunda etkili olan sosyodemografik
değişkenler Kategorik Regresyon ile belirlenmiş,
ardından kategoriler arasındaki ilişkiler Homojenlik Analizi
grafiği yardımıyla yorumlanmıştır.
Uygulanan analizler sonucunda; gelir düzeyinin orta ve üstü
düzeyde olması durumunda eğitim ve çevreye atfedilen önemin
artabildiği; yaş itibarı ile genç-orta yaş grubunun eğitim
sorununu diğer yaş gruplarına kıyasla daha çok önemsediği;
çevre kirliliği konusunda ise özellikle yüksek eğitim grubunda
yer alanların diğer bireylere nazaran daha duyarlı olduğu
bulgularına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 39 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377