Bu araştırma öğrencilerin üniversite ve program tercih ölçütlerini belirlemek ve öğrencilerin çalışma alanına, akademik birimine, eğitim türüne, diline, ve cinsiyetine göre tercih ölçütlerinin farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada örnek olarak 2216 Marmara Üniversitesi öğrencisi kullanılmıştır. Sonuçlar öğrencilerin beş üniversite tercih ölçütü; “Sosyal ve Sportif Etkinlikler”, “Uluslararası Tanınmışlık ve Araştırma Olanakları”, “Üniversitenin İtibarı”, “Aile ve Arkadaşlar”, “Devlet Üniversitesi ve Düşük Eğitim Maaliyeti” ve dört de program tercih ölçütü; “İlgi Alanı”, “Araştırma Olanakları”, “Puan, Aile ve Arkadaşlar”, “Bölümün İtibarı ve İş Olanakları” kullandığını ortaya koymuştur. Öğrencilerin en önem verdiği ölçütler “Devlet Üniversitesi ve Düşük Eğitim Maaliyeti” ve “İlgi Alanı” olarak bulunmuştur. Bulgular ayrıca tercih ölçütlerinin, öğrencinin çalışma alanına, akademik birimine, eğitim türüne ve diline göre istatistiksel olarak anlamlı farklılar gösterdiğine işaret etmektedir, ancak cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Publication Date | January 13, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 40 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377