The purpose of this study is to determine the factors that affect the
efficiency and the quality of accounting education by carrying out a research
on university graduates employed in the banking sector. Therefore, this study
was conducted using the structural equation modeling to describe the relations
between the latent and observed variables. In this study, simple random
sampling method was used to determine the sample size. Cronbach’s alpha
coefficient was used for measuring the reliability of the questions. Besides,
fit indices related to the developed scale and model are determined as good or
deemed to have a good value. The results of this study indicate that the
current practices in universities and the level of employment, supportive
information to accounting education, sufficient number of accounting courses
and their credit requirements in the curriculum, sufficiency of the physical
infrastructure and the qualifications of teaching staff have a statistically
significant effect on the efficiency and quality of accounting education.
Muhasebe
eğitimi; yönetimsel kararlar için yararlı bilgilerin nasıl belirleneceğini
öğretmek, doğruluğunu kontrol etmek, ölçmek, işlemek, kaydetmek, doğrulamak,
finansal bilgileri özetlemek ve anlaşılabilir finansal tablolar hazırlamak,
analiz etmek ve analiz sonuçlarına dayanarak kararlar vermek ve bu bilgileri
etkili bir şekilde kullanabilmek için öğrencilerin becerilerini geliştirme
süreci olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe
çalışan en az lisans düzeyindeki mezunların üniversitede aldıkları muhasebe
eğitiminin etkinliği ve kalitesini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu
amaçla gizil ve gözlenen değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen yapısal
eşitlik modeli kullanılarak araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada basit
tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak örneklem hacminin tespiti yapılmıştır. Analize
dahil edilen soruların güvenilirliklerini ölçmek için Cronbach Alpha katsayısı
kullanılmıştır. Ayrıca oluşturulan ölçek ve modelle ilgili tüm uyum
indekslerinin iyi olduğu veya iyi sayılabilecek bir değere sahip olduğu
belirlenmiştir. Bu araştırma sonucunda üniversitelerde uygulama ve istihdam,
muhasebe bilgilerini destekleyici bilgiler, yeterli sayıda ve kredide muhasebe
derslerinin müfredatta yer alması ve fiziki yapı ile öğretim elemanının yeterliği
hususlarının muhasebe eğitiminin etkinliği ve kalitesi üzerinde istatistiksel olarak
anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 49 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377