Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Tekstil ve hazır giyim sektörünün konjonktiirel dalgalanmalarının, genel iktisadi konjonktüre etkilerini analiz etmektir. Son on yılda bu endüstrilerin rekabet düzeyini etkileyen iki önemli gelişme olmuştur. Bunlardan ilki olan Gümrük Birliği Anlaşmasının (EU-Gustom Union Agreement) olumlu etkilerine rağmen Dünya Ticaret örgütü (WTO) , Uruguay toplantısında imzalanan ATC (Agreement on Textiles and Clothing) anlaşmasının, Türk tekstil ve hazır giyim endüstrilerini zora soktuğu söylenebilir. Bu iki endüstrinin GSMH içindeki payı göz önünde bulundurulduğunda bu gelişmenin konjonktürel yapıda değişikliklere yol açması kaçınılmazdır. Dolayısıyla ampirik analiz aşamasında Türkiye İmalat Sanayi ile bu iki endüstrinin üretim dalgalanmaları arasındaki istatistiki ilişki, ARCH metodu ile incelenmiştir.