Sanal kaytarma, iş yerinde internetin kişisel kullanımı ile ortaya çıkan davranış biçimidir. Bu çalışmada teknolojinin ilerlemesiyle kaçınılmaz bir davranış haline gelen sanal kaytarmanın çalışan insanların hayatında ne kadar yer aldığına değinilmiştir. Çalışma, farklı demografik faktörlerin ve katılımcıların çalıştıkları sektörlerin sanal kaytarma davranışlarını etkileyip etkilemediğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Demografik özellikler ve sanal kaytarmayı ölçmek için hazırlanmış sorular ile yapılan ankete beş yüz yirmi altı (526) kişi katılmıştır. Bulgulara göre farklı sanal kaytarma türlerini etkileyen demografik faktörler ortaya konmuştur. Medeni hal ile sanal kaytarma davranışı arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Önemli sanal kaytarmanın sosyal medya uygulamalarından Instagram kullanımına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Twitter kullanımının ise tüm sanal kaytarma türlerine göre farklılaştığı sonucu elde edilmiştir. Önemsiz sanal kaytarma davranışının; eğitim grupları ve iş dışı internet kullanım sürelerine bağlı olarak, önemli sanal kaytarma davranışı ise aylık gelir, yaş, iş dışı internet gruplarına göre farklılık gösterdiği ortaya konmuştur. Genel kaytarma davranışı için ise yaş grupları ve iş dışı internet kullanım gruplarına göre farklılık tespit edilmiştir.
Cyberloafing is a form of behavior that occurs with personal use of the internet at work. In this study, the importance of cyber loafing, which has become an inevitable behavior with the advancement of technology, in the lives of working people is mentioned. The study was conducted to examine whether different demographic factors and the sectors in which the participants work affect cyberloafing behaviors. Five hundred and twenty-six (526) people participated in the questionnaire made with questions prepared to measure demographic characteristics and cyber loafing. According to the findings, demographic factors affecting different types of cyber loafing were revealed. It has been observed that there is a significant difference between cyberloafing behavior according to marital status. It has been determined that serious cyberloafing differs from social media applications according to Instagram usage. It is concluded that the use of Twitter differs according to all types of cyberloafing. It has been revealed that minor cyberloafing behavior differs depending on education groups and non-work internet usage times, and serious cyberloafing behavior differs according to monthly income, age, and non-work internet groups. For the general cyberloafing behavior, a difference was determined according to age groups and non-work internet usage groups.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Early Pub Date | January 27, 2023 |
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 18 Issue: 59 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377