İstanbul’da nüfusun artması ile şehir merkezleri yetersiz kalmış ve yerleşim alanları komşu il sınırlarına kadar genişlemiştir. Şehir merkezindeki binaların farklı, şehir çeperindekilerin ise daha farklı sorunları, bu alanların profesyonel kişilerce yönetilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Binlerce kişinin yaşadığı ve onlarca kişinin çalıştığı, milyonluk bütçelerin yönetildiği yapılarda/binalarda yöneticilerin seçimi ve yöneticilik yapacak kişilerin eğitimi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada konut yöneticilerinin, eğitime ve sektör deneyimlerine dayalı bir sistemle A-B-C sınıflarına ayrılarak sertifikalaşma süreci detaylı olarak anlatılmış olup, çalışmanın sektörel açıdan bir rehber oluşturması hedeflenmiştir.
With the increase in population in Istanbul, city centers have become insufficient and residential areas have expanded to the borders of neighboring provinces. The different problems of buildings in the city center and the different problems of those on the periphery of the city reveal the necessity of managing these areas by professionals. In buildings where thousands of people live, dozens of people work and millions of budgets are managed, the selection of managers and the training of those who will be managers are of great importance. In this study, the process of certifying housing managers by dividing them into A-B-C classes with a system based on education and sectoral experiences is explained in detail and the study is aimed to create a guide for the sector.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Organisation and Management Theory |
Journal Section | Published articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | December 2, 2023 |
Acceptance Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 20 |