The aim of this study is to construct populism ideology in a newly established state and to examine the effects of the Village Institutes that marked a period on the change of political, social and economic life in the journey of building a strong prosperous society at a contemporary. The Village Institutes founded on April 17, 1940 bear traces of depth that continue to this day with their content and effects worth examining in every respect. The village institutes took important roles in the change of the social structure left over from a collapsed empire, and played a very critical role in the re-existence process with their original attitudes and approaches. In this study, it was tried to reveal which principles the system has achieved in terms of educational philosophy by focusing on the brief history of teacher training, purpose and ideology, educational workflow and planning, and the courses taught and activities.
Bu çalışmanın amacı yeni kurulan bir devlette halkçılık ideolojisinin yapılandırılması, çağdaş seviyede, güçlü ve müreffeh bir toplumun inşası yolculuğunda bir döneme damga vuran Köy Enstitülerinin siyasal, toplumsal ve ekonomik yaşamın değişimine etkileri incelenmiştir. 17 Nisan 1940 tarihinde kurulan Köy Enstitüleri her bakımdan incelenmeye değer içerik ve etkileri ile bu güne kadar süren derinliğe sahip izler taşımaktadır. Yıkılan bir imparatorluktan kalan toplumsal yapının değişiminde önemli görevler alan, özgün tavır ve yaklaşımları ile yeniden var olma sürecinde çok kritik bir rol almıştır. Çalışmada öğretmen yetiştirmenin kısa tarihçesi, Köy Enstitülerinin kuruluşu, genel özellikleri, amaç ve ideolojisi, eğitim iş akış ve planlaması ile okutulan dersler ve yapılan etkinlikler üzerinde durularak sistemin eğitim felsefesi açısından hangi ilkeleri başardığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |