Bu çalışmada, dizel bir motorun gerçek yol şartları oluşturularak kısmi yük altında farklı yakıtlarla oluşan egzoz emisyon değişimleri incelenmiştir. Tek silindirli dizel motorun kullanıldığı deneylerde motor, hidrolik bir dinamometre ünitesi tarafından yüklenmiştir. Dört farklı motor devrinde, hacimsel olarak hazırlanan %100 motorin (D100), %90 motorin+%10 etanol (D90E10), %80 motorin+%20 etanol (D80E10), %80 motorin+%10 etanol+%10 dietil eter (D80E10DEE10) ve %85 motorin+%10 etanol+%5 dietil eter (D85E10DEE5) yakıtları kullanılmıştır. En düşük CO ve HC emisyonları %90 motorin+%10 etanol karışım yakıtında ve en düşük NO emisyonu ise %80 motorin +%10 etanol +%10 dietil eter yakıtında elde edilmiştir. Aynı zamanda D80E10DEE10 yakıtının kullanıldığı motorlarda, yanmanın DEE oranına bağlı olarak bir miktar kötüleştiği ve bununda CO ve HC gibi emisyon sonuçlarına yansıdığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Energy Systems Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Submission Date | December 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |