Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi
Sağlık Yönetimi bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin
muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Tanımlayıcı araştırmada elektronik anket yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin
Cronbach alpha katsayısı 0,909 olarak saptanmıştır. Araştırmanın evrenini
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde aktif olarak lisans eğitimi alan 490
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya 222 öğrenci katılmış olup, katılımcıların 112’si
örgün, 110’u ikinci öğrenim öğrencisidir. Araştırma sonucunda; anketi
cevaplayan öğrencilerin başarısında etkili olan en önemli faktörlerin başında
öğretim elemanın bilgisi, deneyimi, öğrencilere karşı tutumunun geldiği,
sorasında öğrencilerin derse karşı olumlu düşünmelerinin, dersi sevmelerinin ve
gelecek için dersin önemli olduğunu düşünmelerinin geldiği sonucuna
varılmıştır. Ayrıca; öğrenciler derslerin tahta üzerinde çok daha fazla örnekle
anlatılmasının powerpaint’ten daha etkili olduğunu düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | March 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 4 |
Authorship
MBDD follows the guidelines in COPE Authorship Guideline to ensure fair recognition of contributions to a research paper (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship ). Authorship carries both credit and responsibility, and it is essential that all listed authors have made significant contributions to the research.
For multi-author studies, the Contributions of Authors must be declared after the conclusion and before the bibliography of the paper. The authors' initials and last names should be used to indicate which author contributed to which part of the manuscript. Details can be found by clicking the “Article Submission Checklist” button. The authors can acknowledge contributions that do not merit authorship.
The author(s) should disclose the use of generative Artificial Intelligence (AI) and AI-assisted tools in design and implementation of the research. Such use need to be disclosed within the methodology section of the manuscript. Use of AI does not preclude the manuscript from publication, rather provides a transparent picture of the research.