Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan ve geleceğin muhasebecisi olabilecek meslek mensubu adayları olan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerinin aldıkları muhasebe derslerinde teknolojiden ne kadar faydalandıklarını ve bu konudaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın ana kütlesini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İİBF’de öğrenim gören ve çeşitli muhasebe derslerini alan İşletme, İktisat, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü son sınıf lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, Anova analizi yapılıp, istatistiksel önem düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | June 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 - Special Issue of MODAV 15. International Conference on Accounting |
Authorship
MBDD follows the guidelines in COPE Authorship Guideline to ensure fair recognition of contributions to a research paper (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship ). Authorship carries both credit and responsibility, and it is essential that all listed authors have made significant contributions to the research.
For multi-author studies, the Contributions of Authors must be declared after the conclusion and before the bibliography of the paper. The authors' initials and last names should be used to indicate which author contributed to which part of the manuscript. Details can be found by clicking the “Article Submission Checklist” button. The authors can acknowledge contributions that do not merit authorship.
The author(s) should disclose the use of generative Artificial Intelligence (AI) and AI-assisted tools in design and implementation of the research. Such use need to be disclosed within the methodology section of the manuscript. Use of AI does not preclude the manuscript from publication, rather provides a transparent picture of the research.