Bu çalışmada,
dijitalleşmenin muhasebe eğitimine etkisi ve muhasebe eğitiminin uygulamada
yeterli olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, muhasebe meslek mensuplarına
bir anket uygulanmıştır. Elde
edilen veriler, SPSS programı yardımıyla yüzde ve frekans tanımlayıcı
istatistiklerinin yanı
sıra Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, muhasebe eğitiminde
dijitalleşmenin oldukça önemli olduğu ancak mevcut muhasebe
eğitiminde dijital sistemlere yeterince yer verilmediği ve iş dünyasının
ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte muhasebe meslek mensuplarının
yetişmesine katkı sağlayamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca muhasebe meslek
mensuplarının yaş, tecrübe ve mezuniyet sonrası meslekleriyle ilgili teknolojik
eğitime ihtiyaç duymaları ile muhasebe eğitiminde dijital sistemlerin önemi
hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2020 |
Submission Date | November 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 - Special Issue of MODAV's 16. International Conference on Accounting |