Online homework managers allow instructor to assign
and collect homework online; the systems then grade the homework and enter the
grades into the instructor’s grade book automatically. This paper addresses the
question whether the use of OHMs in accounting courses affects student learning
and satisfaction. The regression results provide some evidence that students
doing online homework regularly scored significantly higher on final exams. In
addition, with the adaptation of the OHMs, students were found to be more
satisfied with the course. These findings show that the use of OHMs can help
students learn accounting concepts better. Our results are likely to be of
interest to many accounting faculty members who continue to use traditional
teaching methods.
Pearson
Çevrimiçi
ödev yazılımları (ÇÖY) öğretim üyesinin ödevleri çevrimiçi olarak vermesini ve
toplamasını sağlamaktadır. Toplanan ödevler yazılım tarafından değerlenmekte ve
öğretim üyesinin not defterine otomatik olarak işlenmektedir. Bu çalışmada ÇÖY
kullanımının muhasebe derslerindeki öğrenci performansı ve tatmini üzerine olan
etkisi analiz edilmiştir. Regresyon sonuçlarına göre ödevini düzenli yapan
öğrencilerin final sınavından daha yüksek notlar aldığına ilişkin bazı
kanıtlara ulaşılmıştır. Buna ek olarak, ÇÖY kullanımı ile öğrencilerin dersten
daha fazla tatmin oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ÇÖY
kullanımının muhasebe kavramlarının öğrenilmesine yardımcı olduğunu
göstermektedir. Sonuçların geleneksel öğretme yöntemlerini kullanan muhasebe
öğretim üyeleri için ilgi çekici olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2020 |
Submission Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 - Special Issue of MODAV's 16. International Conference on Accounting |
Authorship
MBDD follows the guidelines in COPE Authorship Guideline to ensure fair recognition of contributions to a research paper (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship ). Authorship carries both credit and responsibility, and it is essential that all listed authors have made significant contributions to the research.
For multi-author studies, the Contributions of Authors must be declared after the conclusion and before the bibliography of the paper. The authors' initials and last names should be used to indicate which author contributed to which part of the manuscript. Details can be found by clicking the “Article Submission Checklist” button. The authors can acknowledge contributions that do not merit authorship.
The author(s) should disclose the use of generative Artificial Intelligence (AI) and AI-assisted tools in design and implementation of the research. Such use need to be disclosed within the methodology section of the manuscript. Use of AI does not preclude the manuscript from publication, rather provides a transparent picture of the research.