Online homework managers allow instructor to assign
and collect homework online; the systems then grade the homework and enter the
grades into the instructor’s grade book automatically. This paper addresses the
question whether the use of OHMs in accounting courses affects student learning
and satisfaction. The regression results provide some evidence that students
doing online homework regularly scored significantly higher on final exams. In
addition, with the adaptation of the OHMs, students were found to be more
satisfied with the course. These findings show that the use of OHMs can help
students learn accounting concepts better. Our results are likely to be of
interest to many accounting faculty members who continue to use traditional
teaching methods.
Pearson
Çevrimiçi
ödev yazılımları (ÇÖY) öğretim üyesinin ödevleri çevrimiçi olarak vermesini ve
toplamasını sağlamaktadır. Toplanan ödevler yazılım tarafından değerlenmekte ve
öğretim üyesinin not defterine otomatik olarak işlenmektedir. Bu çalışmada ÇÖY
kullanımının muhasebe derslerindeki öğrenci performansı ve tatmini üzerine olan
etkisi analiz edilmiştir. Regresyon sonuçlarına göre ödevini düzenli yapan
öğrencilerin final sınavından daha yüksek notlar aldığına ilişkin bazı
kanıtlara ulaşılmıştır. Buna ek olarak, ÇÖY kullanımı ile öğrencilerin dersten
daha fazla tatmin oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ÇÖY
kullanımının muhasebe kavramlarının öğrenilmesine yardımcı olduğunu
göstermektedir. Sonuçların geleneksel öğretme yöntemlerini kullanan muhasebe
öğretim üyeleri için ilgi çekici olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2020 |
Submission Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 - Special Issue of MODAV's 16. International Conference on Accounting |