Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMLE ALMIŞ OLDUKLARI MUHASEBE DERSLERİ İLE İLGİLİ BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Volume: 23 Issue: 2, 380 - 396, 30.06.2021
https://doi.org/10.31460/mbdd.801495

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim sistemine bakış açılarını ve uzaktan eğitimle almış oldukları muhasebe dersleri ile ilgili değerlendirmelerini tespit ederek paylaşmaktır. Araştırma nicel araştırma yöntemine göre planlanmış olup, veri toplama aracı olarak anket tekniğinden faydalanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve AMOS 23 paket programları kullanılmıştır. Araştırmada, muhasebe derslerindeki memnuniyet düzeyi ile bölümler arasında anlamlı bir farklılık olduğu, uzaktan eğitim sistemi ile ilgili genel memnuniyet düzeyinin, muhasebe dersleri ile ilgili memnuniyet düzeyi üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.

Supporting Institution

destekleyen her hangi bir kurum bulunmamaktadır.

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. 2020. “Covid-19 Pandemisi Döneminde İİBF ve SBBF Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Değerlendirmeleri”, Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 161-182.
  • Alpar, R. 2013. Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler, Detay Yayıncılık, Dördüncü Baskı.
  • Ayyıldız, S.Ü., Günlük, M. ve Erbey, S.N. 2006. “Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi 32, 1-14.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. ve Zheng, J. 2020. “The Psychological Impact of the Covid-19 Epidemic on College Students in China”, Psychiatry Research, 287, 15.
  • Erkut, E. 2020. “Covid-19 Sonrası Yükseköğretim”, Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133.
  • Eygü H. ve Karaman, S. 2013. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Gür, N. 2020. Kovid-19 Sonrası Küresel Ekonomik Sistemde Neler Değişebilir? https://www.aa.com.tr/tr/analiz/kovid-19-sonrasi-kuresel-ekonomik-sistemde-neler-degisebilir/1795460. (Erişim Tarihi: 29.05.2020).
  • Gürbüz, S. 2019. AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel İlkeler ve Uygulamalı Analizler, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. 2015. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E. ve Yavuzalp, N. 2016. “Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri”, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. 2020. “Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”, İKÇÜSBFD, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. 2020. “Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Ve Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. 2020. “Covid-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar”, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Lee, J.A. ve Busch, P. E. 2005. “Factors Related to Instructors' Willingness to Participate in Distance Education”, The Journal of Educational Research 99(2), 109-115.
  • Metin, A.E., Karaman A. ve Aksoy Şaştım, Y. 2017. “Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu”, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Serçemeli, M. 2016. “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, 115-126.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. 2013. Using Multivariate Statistics, 6th ed., Allyn and Bacon, Boston.
  • Yamamoto, T.G. ve Altun, D. 2020. “Coronavirüs Ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., ve McAleer, M. 2020. “Risk Management of COVID-19 by Universities in China”. Journal of Risk and Financial Management, 13(2).
  • YÖK 2020b. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx. (Erişim Tarihi: 22.04.2020).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) 2020a. Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS Ertelenmesi, Bas%C4%B1n A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx (Erişim Tarihi: 22.04.2020).

A RESEARCH ON THE PERSPECTIVES OF UNIVERSITY STUDENTS ON THE ACCOUNTING COURSES THAT THEY TOOK VIA DISTANCE LEARNING IN THE COVID-19 PANDEMIC

Year 2021, Volume: 23 Issue: 2, 380 - 396, 30.06.2021
https://doi.org/10.31460/mbdd.801495

Abstract

This study aims to identify and share the perspectives of university students on the distance learning system during the Covid-19 pandemic process and their evaluations on the accounting courses they took through distance learning. The research was planned on a quantitative research method, and the survey technique was used as a data collection tool. SPSS 22 and AMOS 23 software were used in the analysis of the data obtained from the participants. İn research, it has been determined that there is a significant difference between the level of satisfaction in accounting courses and departments, and that the general satisfaction level with the distance learning system has a positive and significant effect on the level of satisfaction with accounting courses.

Project Number

-

References

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. 2020. “Covid-19 Pandemisi Döneminde İİBF ve SBBF Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Değerlendirmeleri”, Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 161-182.
  • Alpar, R. 2013. Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler, Detay Yayıncılık, Dördüncü Baskı.
  • Ayyıldız, S.Ü., Günlük, M. ve Erbey, S.N. 2006. “Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi 32, 1-14.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. ve Zheng, J. 2020. “The Psychological Impact of the Covid-19 Epidemic on College Students in China”, Psychiatry Research, 287, 15.
  • Erkut, E. 2020. “Covid-19 Sonrası Yükseköğretim”, Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133.
  • Eygü H. ve Karaman, S. 2013. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Gür, N. 2020. Kovid-19 Sonrası Küresel Ekonomik Sistemde Neler Değişebilir? https://www.aa.com.tr/tr/analiz/kovid-19-sonrasi-kuresel-ekonomik-sistemde-neler-degisebilir/1795460. (Erişim Tarihi: 29.05.2020).
  • Gürbüz, S. 2019. AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel İlkeler ve Uygulamalı Analizler, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. 2015. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E. ve Yavuzalp, N. 2016. “Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri”, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. 2020. “Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”, İKÇÜSBFD, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. 2020. “Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Ve Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. 2020. “Covid-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar”, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Lee, J.A. ve Busch, P. E. 2005. “Factors Related to Instructors' Willingness to Participate in Distance Education”, The Journal of Educational Research 99(2), 109-115.
  • Metin, A.E., Karaman A. ve Aksoy Şaştım, Y. 2017. “Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu”, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Serçemeli, M. 2016. “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, 115-126.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. 2013. Using Multivariate Statistics, 6th ed., Allyn and Bacon, Boston.
  • Yamamoto, T.G. ve Altun, D. 2020. “Coronavirüs Ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., ve McAleer, M. 2020. “Risk Management of COVID-19 by Universities in China”. Journal of Risk and Financial Management, 13(2).
  • YÖK 2020b. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx. (Erişim Tarihi: 22.04.2020).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) 2020a. Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS Ertelenmesi, Bas%C4%B1n A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx (Erişim Tarihi: 22.04.2020).
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section MAIN SECTION
Authors

Osman Tuğay 0000-0001-8733-7471

Project Number -
Publication Date June 30, 2021
Submission Date September 29, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Tuğay, O. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMLE ALMIŞ OLDUKLARI MUHASEBE DERSLERİ İLE İLGİLİ BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 23(2), 380-396. https://doi.org/10.31460/mbdd.801495