Integrated reports place the evolving value of an enterprise at its core and encompass both financial and non-financial data. It captures the shifts between the initial and final valuations over a period, shedding light on how an enterprise leverages its internal resources, including intellectual, human, social and relational, natural, and produced capital. Universities generate universal value and integrated reports provide a platform to articulate their narratives of value transformation. Analyzing the integrated reports of Edinburgh University in England, North West University in South Africa, and Yıldız Technical University in Turkey, this study formulates a pioneering model for an exemplary report.
Non-Financial Information Changing Value Integrated Thinking Integrated Reporting Integrated Report of University
Entegre raporlar, işletmenin değer değişim sürecini merkeze alarak finansal ve finansal olmayan bilginin birlikte sunulduğu raporlardır. Bir işletmenin dönemin başındaki ve sonundaki değeri arasındaki değişim işletmenin sahip olduğu kaynakları nasıl kullandığını gösterir. Entegre raporlarda da işletmenin sahip olduğu kaynaklar (entelektüel, insan, ilişkisel ve sosyal, doğal, ve üretilmiş sermaye) ile nasıl değer yaratıldığı, şeffaflık ve hesap verebilirlik çerçevesinde açıklanmaktadır. Evrensel değer yaratma süreçlerinde önemli yeri olan üniversiteler de entegre raporlar hazırlayarak değer değişim hikâyelerini anlatabilmektedirler. Çalışmada, İngiltere’den Edinburgh, Güney Afrika’dan North-West, Türkiye’den Yıldız Teknik Üniversitesi’nin hazırladığı entegre raporlar uluslararası entegre raporlama çerçevesinde incelenmiş ve üniversiteler için bir model önerisinde bulunulmuştur.
Finansal Olmayan Bilgi Değer Değişimi Entegre Düşünce Entegre Raporlama Üniversitenin Entegre Raporu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Early Pub Date | September 20, 2023 |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | July 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 25 Issue: 3 |