Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of the Accounting-Finance Higher Education in Turkey in Terms of Instructor

Year 2020, Volume: 20 Issue: 60, 117 - 132, 08.06.2020

Abstract

In this study, we aimed to make due diligence on the academic staff working in the field of accounting and finance. As can be seen in the results of the study, it is understood that 2021 faculty members work actively in higher education institutions in the field of accounting and finance while approaching the anniversary of the Republic. In the Republican period, it is seen that there is a great accumulation in accounting and finance in higher education. The effects of the university reforms in our country and the increase in the number of universities and the spread of their geographical distributions across the country cannot be ignored. After this point, the increase in the careers of the academicians working in higher education and the increase in the presence of the academicians who have made career in developing universities in the country will come to the forefront. Thus, the quality of education, the number of publications, and the quality of papers certainly increase. As a result of this, it will be possible for faculty members to educate students more effectively and to graduate students to the society and labor market more effectively. Thus, education units in disadvantaged regions will be more effective.

References

  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük, M., & Erbey, S. N. (2012). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(32), 1-14.
  • Güvemli, O. (2003). İktisadi ve Ticari İlimler Akademileri Tarihi. İstanbul: Proje Danış A.Ş.
  • Güvemli, O., Güvemli, B., & Aslan, M. (2018). Cumhuriyet'in Muhasebe Düşüncesinde İkinci Evre: Liberal İktisat Politikalarını Uygulama Dönemi (1950-1980). Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi(14), 157 - 201.
  • Güvemli, O., Oran, J., Güvemli, B., & Aslan, M. (2018). Orta Doğu Muhasebe Tarihinde Batılılaşma Süreci: Osmanlı ve Cumhuriyet Uygulamaları (1839-2011). M. Aslan, & H. Ç. Köterin (Dü) içinde, Orta Doğu Muhasebe Tarihi (MÖ 3000 - MS 2000) (s. 655-920). Ankara: T.C. Sayıştay Başkanlığı.
  • Kınay, F., Tetik, G. N., & Ören, V. E. (2008). Türkiye’de Muhasebe-Finans Öğretim Elemanlarının Ortak Yazarlı Çalışmalara İlişkin Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(3), 45-58.
  • Orhan, M. S., & Tazegül, A. (2012). Muhasebe Öğretim Programının Öğretim Elemanları Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Meslek Yüksekokullarında Bir Uygulama. Mesleki Bilimler Dergisi, 1(3), 48-66.
  • Özcan, M., & Özer, G. (2016). Kâr Manipülasyon Uygulamalarının Etik Bakımdan Kabul Edilebilirliği: Öğretim Elemanları Örneği. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 1-20.
  • Özdemir, Ç., Yüksel, G., Cemaloğlu, N., Çakmak, M., Çeliköz, N., Erişen, Y., . . . Doğan, O. (2006). Türkiye'de Öğretim Elemanları. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Sayın, K. Ş., Yeğinboy, E. Y., & Tüfekçi, F. (2005). Dokuz Eylül İ.İ.B.F.'nde Öğretim Elemanlarının Bakış Açısıyla Muhasebe ve Finansman Eğitiminin Etkinliğinin Ölçülmesi ve Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri. Muhasebe ve Finansman Dergisi(25), 89-96.
  • Turan, İ. (2009). Türkiye’de Siyasal Bilimin Gelişimi: Tarihçe ve Kurumsal Gelişmeler. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(40), 13 - 29.
  • Yıldırım, S. (2008). Muhasebe Öğretim Elemanları ve Meslek Mensuplarının Mesleki Stres Düzeyi Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(38), 153-162.

Türkiye’de Yükseköğretimde Muhasebe-Finans Eğitiminin Öğretim Elemanı Yönünden İncelenmesi

Year 2020, Volume: 20 Issue: 60, 117 - 132, 08.06.2020

Abstract

Bu çalışmada üniversitelerde muhasebe ve finansman alanında görev yapan öğretim elemanlarıyla ilgili durum tespiti yapılması amaçlanmıştır. Çalışma sonuçlarında da görülebileceği gibi Cumhuriyet’in yüzüncü yılına yaklaşılırken muhasebe finansman alanında yükseköğretim kurumlarında 2021 öğretim elemanının aktif olarak çalıştığı görülmüştür. Cumhuriyet döneminde yükseköğretimde muhasebe finans alanında büyük bir birikim sağlandığı görülmektedir. Bu birikimin sağlanmasında ülkemizde yapılan üniversite reformları ve bu reformlara bağlı olarak üniversite sayılarının artması ve coğrafi dağılımlarının ülke sathına yayılmasının etkileri gözardı edilemez. Bu noktadan sonra ise yükseköğretimde görev yapan öğretim elemanlarının kariyerlerindeki artış ve kariyer yapmış öğretim elemanlarının yurt sathındaki gelişmekte olan üniversitelerde varlıklarını artırmaları herhalde ön plana çıkacaktır. Böylelikle muhasebe finansman alanındaki eğitimin niteliği, yayın sayıları ve yayın kalitelerinin de artması beklenebilecektir. Bütün bunların sonucunda da nitelik ve niceliği artan öğretim elemanlarının daha yetkin bir şekilde öğrenci yetiştirmesi ve mezun olan öğrencilerin daha yetkin bir şekilde topluma ve iş piyasasına kazandırılması mümkün olabilecek, dezavantajlı bölgelerdeki eğitim birimlerinin de daha etkin eğitim vermesi sözkonusu olabilecektir.

References

  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük, M., & Erbey, S. N. (2012). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(32), 1-14.
  • Güvemli, O. (2003). İktisadi ve Ticari İlimler Akademileri Tarihi. İstanbul: Proje Danış A.Ş.
  • Güvemli, O., Güvemli, B., & Aslan, M. (2018). Cumhuriyet'in Muhasebe Düşüncesinde İkinci Evre: Liberal İktisat Politikalarını Uygulama Dönemi (1950-1980). Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi(14), 157 - 201.
  • Güvemli, O., Oran, J., Güvemli, B., & Aslan, M. (2018). Orta Doğu Muhasebe Tarihinde Batılılaşma Süreci: Osmanlı ve Cumhuriyet Uygulamaları (1839-2011). M. Aslan, & H. Ç. Köterin (Dü) içinde, Orta Doğu Muhasebe Tarihi (MÖ 3000 - MS 2000) (s. 655-920). Ankara: T.C. Sayıştay Başkanlığı.
  • Kınay, F., Tetik, G. N., & Ören, V. E. (2008). Türkiye’de Muhasebe-Finans Öğretim Elemanlarının Ortak Yazarlı Çalışmalara İlişkin Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(3), 45-58.
  • Orhan, M. S., & Tazegül, A. (2012). Muhasebe Öğretim Programının Öğretim Elemanları Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Meslek Yüksekokullarında Bir Uygulama. Mesleki Bilimler Dergisi, 1(3), 48-66.
  • Özcan, M., & Özer, G. (2016). Kâr Manipülasyon Uygulamalarının Etik Bakımdan Kabul Edilebilirliği: Öğretim Elemanları Örneği. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 1-20.
  • Özdemir, Ç., Yüksel, G., Cemaloğlu, N., Çakmak, M., Çeliköz, N., Erişen, Y., . . . Doğan, O. (2006). Türkiye'de Öğretim Elemanları. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Sayın, K. Ş., Yeğinboy, E. Y., & Tüfekçi, F. (2005). Dokuz Eylül İ.İ.B.F.'nde Öğretim Elemanlarının Bakış Açısıyla Muhasebe ve Finansman Eğitiminin Etkinliğinin Ölçülmesi ve Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri. Muhasebe ve Finansman Dergisi(25), 89-96.
  • Turan, İ. (2009). Türkiye’de Siyasal Bilimin Gelişimi: Tarihçe ve Kurumsal Gelişmeler. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(40), 13 - 29.
  • Yıldırım, S. (2008). Muhasebe Öğretim Elemanları ve Meslek Mensuplarının Mesleki Stres Düzeyi Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(38), 153-162.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Muhsin Aslan 0000-0003-0421-3321

Mikail Erol 0000-0002-1186-1530

Elif Kara Öztürk 0000-0001-5558-2165

Publication Date June 8, 2020
Submission Date January 7, 2020
Acceptance Date April 13, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 20 Issue: 60

Cite

APA Aslan, M., Erol, M., & Kara Öztürk, E. (2020). Türkiye’de Yükseköğretimde Muhasebe-Finans Eğitiminin Öğretim Elemanı Yönünden İncelenmesi. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 20(60), 117-132.