İnternetin
hayatımızda yer almaya başlamasıyla birlikte düşünme şekillerimiz ve
alışkanlıklarımız da değişmiştir. Bir bilgiye ihtiyacımız olduğu zaman veya bir
alışveriş yaparken genellikle internet arama motorlarında konuya ilişkin
kelimeleri yazmak suretiyle aramalar gerçekleştiririz. Bu şekilde istediğimiz
internet sitelerine ulaşmaya çalışırız. Bununla birlikte bu süreçte pek çok
firma, kendi ürünlerinin ve sitesinin ön sıralarda sıralanabilmesi için çeşitli
teknikler uygulamaktadır. Bunların en önemli kısmını internet anahtar
kelimeleri oluşturmaktadır. Google tarafından uygulamaya konulan adwords
reklamcılık sisteminde de anahtar kelimeler kullanılmaktadır. Kullanılan
anahtar kelimelerde başkasına ait tescilli veya tanınmış markaların
kullanılması pek çok ülke hukukuna göre marka ihlali olarak yorumlanmaktadır. Türk
hukukunda da, yeni Sınai Mülkiyet Kanunu (Kanun No. 6769) kapsamında bu tür
kullanımlar marka ihlali olarak değerlendirilebilmektedir.
metatags adwords reklamcılık sponsor bağlantılar karıştırılma ihtimali dürüst kullanım marka ihlali
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 12 |