Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme arasındaki ilişki düzeyini belirlemektir. Bu araştırma, öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme arasındaki ilişki düzeyini belirlemeye yönelik betimsel nitelikte ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 489 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme düzeylerini belirlemeye yönelik iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Mart ayı içerisinde, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 489 öğretmen adayına araştırmacı tarafından gerekli ön açıklama yapılmak suretiyle uygulanarak veriler toplanmıştır. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik düzeyine ilişkin algılarının “kısmen fazla” düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik düzeyine ilişkin algıları arasında sınıf ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermişken; cinsiyet, yetiştiği mekân ve ekonomik durum değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeyine ilişkin algılarının “uygun” düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeyine ilişkin algıları sınıf ve ekonomik durum değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermişken; cinsiyet, bölüm ve yetiştiği mekân değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenmelerinin artırılması amacıyla sınıf düzeyleri arasındaki farktan kaynaklı eksikliklerin giderilmesi doğrultusunda sınıf düzeyleri arası kaynaştırma çalışmaları gerçekleştirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | July 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |