Araştırmanın amacı, ortaokullarda dağıtılan öğrenci karneleri hakkında öğretmenlerin görüşlerinin neler olduğunu ortaya çıkarmak ve değerlendirmektir. Nitel araştırma yaklaşımı kapsamında tasarlanan araştırmaya, ortaokulda derse giren 10 farklı branştaki toplam 26 öğretmen katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve öğretmenlerin görüşlerini yazılı olarak belirttikleri Karne Görüş Formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi tekniklerinden kategorisel analiz tekniğine başvurulmuştur. Veriler önce kodlanmış, ardından kodları genel düzeyde açıklayan kategoriler belirlenmiştir. Üç ana kategori ile bunlardan ikisine ait beş alt kategori altında bulgular sıralanmıştır. Bulgulara göre karnelerin öğretmenler tarafından olumlu görülen en dikkate değer yanı, öğrenci ve ailelere geribildirimde bulunma özelliğidir. Ayrıca karneler, akademik başarısı yüksek olan öğrenciler için pekiştireç görevi yapmaktadır. Ancak karnelerde, öğrencilerin daha çok akademik başarıları üzerinde durulmakta ve karneler, akademik başarısı düşük olan öğrencilerde baskı ya da kaygı oluşturmaktadır. Aile ve toplumda bu öğrencilere karşı olumsuz bir algının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Öğrencilerde, öğrenmeden ziyade not odaklı bir çalışma anlayışı oluşturmaktadır. Bunların yanı sıra öğretmenlerin, karnelerin objektif bir değerlendirme ürünü olmaları ve karnelerde, öğrencilerin bireysel farklılıkları ile ilgi ve yetenekleri hakkında bilgi verilmesi gerektiği gibi çeşitli görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | September 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |