Bu çalışmada matematiksel
ilişkilendirme becerisi ile matematiksel ilişkilendirme öz-yeterlik inancı
arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ordu ilinde yer alan
bir devlet okulunda öğrenim görmekte ve 11. sınıfa devam etmekte olan 33
öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın veri
toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan İlişkilendirme Beceri Testi ile Özgen ve Bindak (2018) tarafından
geliştirilmiş olan İlişkilendirme
Öz-Yeterlik Ölçeği’dir.
İlişkilendirme Beceri Testi’nin kuramsal çatısı için Mumcu (2018)’in
çalışmasından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistikler
ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin ilişkilendirme
becerileri ile ilişkilendirme öz-yeterlikleri arasında pozitif yönlü ve anlamlı
bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca veri toplama araçlarının alt boyutları
arasındaki ilişkiler incelendiğinde ise, matematiği gerçek yaşamla
ilişkilendirme öz yeterliği ile gerçek yaşamla ilişkilendirme becerisi ile
matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme öz yeterliği ile farklı
disiplinlerle ilişkilendirme becerisi arasında anlamlı ilişkiler olması
beklenirken, söz konusu ilişkilerin düşük düzeyde olduğu görülmüştür.
matematiksel ilişkilendirme becerisi matematiksel ilişkilendirme öz-yeterlik algısı ortaöğretim öğrencileri
In
this study, it is aimed to examine the relationship between mathematical
connection skill and mathematical connection self-efficacy beliefs. The study
group consist of 33 students who are in the 11th grade of a public high school
in Ordu. The study is a case study and data collection tools are Mathematical Connection Skill Test developed
by the researcher and the Mathematical Connection Self-efficacy Scale developed
by Özgen and Bindak (2018). The study of Mumcu (2018) was used for the theoretical
framework of the Mathematical Connection
Skill Test. In the analysis of the data, descriptive statistics and correlation
analysis were used. As a result of the study, it has been found that there is a
positive and significant relationship between the students' connection skills
and self-efficacy beliefs. In addition, when the relations between the
sub-dimensions of data collection tools are examined, it is seen that there is
a low relationship between skill of mathematical connection with real life and
self-efficacy of connection with real life, skill of connect mathematics with
different disciplines and self-efficacy of connecting with different disciplines
than expected. Suggestions were made for the nature of teaching environments
and different studies that could be done about this subject in the light of the
results obtained from the work.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |