Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Hizmetleri Ve Hasta Memnuniyeti

Year 2018, , 24 - 29, 12.03.2018
https://doi.org/10.30565/medalanya.341654

Abstract

Amaç:
Çalışmanın amacı, Alaaddin Keykubat Üniversitesi Alanya Eğitim ve Araştırma
Hastanesi polikliniklerine başvuran yabancı turistlerin memnuniyet düzeylerinin
belirlenmesidir.

Yöntem: Anket
yöntemi uygulanan bu çalışmada veri toplama formu iki bölümden oluşmuş olup
birinci bölümde hastaların kişisel sosyal özelliklerinin saptanmasına yönelik
sorular ve ikinci bölümde ise hasta memnuniyetine yönelik çoktan seçmeli 5’li
likert tipi 30 adet sorudan oluşan ölçek kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda
faktör analizi yöntemi kullanılmıştır. Demografik değişkenlerin her biri için
ise varyans analizleri uygulanmıştır.

Bulgular:
Varyans analizleri sonucunda ‘hastane fiziksel düzeni’ faktörü ile cinsiyet
grupları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu, ‘poliklinik işlemleri’,
‘doktorlar’ ve ‘uluslararası hasta birimi’ faktörleri açısından “Alanya’da
Bulunma Nedeni” arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu, UHB
faktörü açısından eğitim seviyesi grupları arasında istatistiksel olarak bir
farklılığın olduğu, PI ve Dr faktörleri açısından yaş grupları arasında
istatistiki olarak farklılığın olduğu, her iki grupta da 65 ve üstü yaş
grubunda yer alan kısa veya uzun süreliğine Alanya’da bulunan yabacı
turistlerin cevaplarının sıra değerlerinin ortalamasının en yüksek olmasından
dolayı farklılığın kaynaklandığı tespit edilmiştir.











Sonuç: Çalışmamızda; yüksek eğitim seviyeli, yaşlı ve uzun
süre Alanya’da bulunan hastaların hastane hizmetlerinden memnuniyeti yüksek
olarak bulundu.

References

  • 1. Büber R, Başer H. Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2012; 4(1):265-274.
  • 2. Devebakan N, Aksaraylı M. Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Ölçümünde SERVQUAL Skorlarının Kullanımı ve Özel Altınordu Hastanesi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2003;5(1):38-54.
  • 3. Kavuncubaş, Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2012.
  • 4. Kaya S. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. S. Kaya (Ed.), Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Ankara, 2013.
  • 5. Akbaş E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti Ve Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler (Manisa Merkezefendi Devlet Hastanesi Örneği), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014, İstanbul.
  • 6. Aycan Y. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti: Tavas Diş Tedavi Ve Protez Merkezi Örneği. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,2016; İstanbul.
  • 7. Öncü MA, Çatı K, Yalman F. Medikal Turizm Kapsamında Gelen Yabancı Hastalar ile Yerli Hastaların Memnuniyet ve Sadakatlerinin Karşılaştırılması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi. 2016;7(14): 45-71.
  • 8. Yazan T, Girgin A, Kuru T. Geriatric Depression: A research on resident foreigners living in Alanya. Acta Med. Alanya 2017;1(3): 32-37 [Turkish].
  • 9. Papatya G, Papatya N, Hamşıoğlu AB. Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Hasta Memnuniyeti. Sosyal Bilimler Dergisi 2012;2(1): 88-108.
  • 10. Hekimoğlu L, Tekiner AS, Peker GC. Kamuya Ait Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Ayaktan ve Yatan Hasta Memnuniyeti . Konuralp Tıp Dergisi 2015;7(1):1-5 .
  • 11. Taşlıyan M, Akyüz M. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyet Araştırması: Malatya Devlet Hastanesi’nde Bir Alan Çalışması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2010;1(1):61-66.
  • 12. Girgin A, Yazan T, Karadag E. Evaluation of the satisfaction of Foreign States in Public Hospitals. Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. 2017; (Special Issue: )Hestourex World Health, Sports Tourism Congress & Exhibition): 5-17 DOI: 10.5782/kjhss.2017.5.17

Health Service and Patient satistificiation

Year 2018, , 24 - 29, 12.03.2018
https://doi.org/10.30565/medalanya.341654

Abstract



Aim: The
aim of this study is to determine of the satisfaction levels of foreign
tourists about the Alaaddin Keykubat University Alanya Education Research
Hospital outpatient clinics.

Method:
In this study, the data collection form consists two parts; first part is
regarding the determination of the personal and social characteristics of the
patients. And the second part consists of 30 multiple choice Likert-type
statement scale for determination of satisfaction levels. For this purpose,
factor analysis method was used. Variance analysis were performed for each of
the demographic variables.

Results:  As a result of variance analysis, it was
found that there was a significant difference between the PCH factor and the
gender groups, the average value of the responses of the male and female
tourists in Alanya, which were short or long in terms of PCH factor, was higher
and the male participants had a higher likelihood level than the female
participants. D and IPD factors, it is found that there is a statistically significant
difference between "Reason for being in Alanya”, there was a statistically
different between the education level groups and the IPD factor. CW and D
factors were statistically significant between the age groups and the average
values of the responses of the foreign tourists in Alanya to the short or long
period in the age group of 65 and above were highest in both groups.











Conclusion: According to this study, older patients, highly
educational patients, and also patients who has lived for a long time in Alanya
were found to be more satisfied with hospital services.

References

  • 1. Büber R, Başer H. Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2012; 4(1):265-274.
  • 2. Devebakan N, Aksaraylı M. Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Ölçümünde SERVQUAL Skorlarının Kullanımı ve Özel Altınordu Hastanesi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2003;5(1):38-54.
  • 3. Kavuncubaş, Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2012.
  • 4. Kaya S. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. S. Kaya (Ed.), Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Ankara, 2013.
  • 5. Akbaş E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti Ve Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler (Manisa Merkezefendi Devlet Hastanesi Örneği), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014, İstanbul.
  • 6. Aycan Y. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti: Tavas Diş Tedavi Ve Protez Merkezi Örneği. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,2016; İstanbul.
  • 7. Öncü MA, Çatı K, Yalman F. Medikal Turizm Kapsamında Gelen Yabancı Hastalar ile Yerli Hastaların Memnuniyet ve Sadakatlerinin Karşılaştırılması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi. 2016;7(14): 45-71.
  • 8. Yazan T, Girgin A, Kuru T. Geriatric Depression: A research on resident foreigners living in Alanya. Acta Med. Alanya 2017;1(3): 32-37 [Turkish].
  • 9. Papatya G, Papatya N, Hamşıoğlu AB. Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Hasta Memnuniyeti. Sosyal Bilimler Dergisi 2012;2(1): 88-108.
  • 10. Hekimoğlu L, Tekiner AS, Peker GC. Kamuya Ait Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Ayaktan ve Yatan Hasta Memnuniyeti . Konuralp Tıp Dergisi 2015;7(1):1-5 .
  • 11. Taşlıyan M, Akyüz M. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyet Araştırması: Malatya Devlet Hastanesi’nde Bir Alan Çalışması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2010;1(1):61-66.
  • 12. Girgin A, Yazan T, Karadag E. Evaluation of the satisfaction of Foreign States in Public Hospitals. Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. 2017; (Special Issue: )Hestourex World Health, Sports Tourism Congress & Exhibition): 5-17 DOI: 10.5782/kjhss.2017.5.17
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Research Article
Authors

Tevfik Yazan

Serkan Şengül 0000-0003-4691-5663

Ahmet Girgin

Publication Date March 12, 2018
Submission Date October 4, 2017
Acceptance Date January 19, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

Vancouver Yazan T, Şengül S, Girgin A. Sağlık Hizmetleri Ve Hasta Memnuniyeti. Acta Med. Alanya. 2018;2(1):24-9.

9705 

Bu Dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.