Grafik tasarım ürünlerinden biri olan, görsel bir dil oluşturan afişler, sinema yapımlarının atmosferini sembolik olarak yansıtmaktadır. Anime filmleri ile tüm dünyada başarı sağlayan Hayao Miyazaki, filmlerinin afişleriyle de dikkat çekmektedir. Kız çocuklarını kahraman olarak kullanan Miyazaki, afişlerinde de kız çocuklarına bakışını yansıtmaktadır. Bu çalışmada; Komşum Totoro (1988), Küçük Cadı Kiki (1989), Prenses Mononoke (1997), Ruhların Kaçışı (2001), Yürüyen Şato (2004) ve Rüzgarlı Vadi (1984) film afişlerindeki kız çocuğu imgesi etrafında göstergebilimsel analiz yapılmıştır. Filmlerin seçimi ve sıralaması, afişlerdeki kız çocuğu imgelerinin, yaş ve konumlarına göre bir bütünlük arz etmesi dolayısıyla uygulanmıştır. Analize göre; Miyazaki küçük yaştaki kız çocuklarını afişlerde izleyici ile göz göze getirmekte, yanlarında mutlaka yol arkadaşı olarak hayvan figürleri kullanmakta ve onları karanlıkla, çevresel şartlarla sembolize edilen dış dünyadan korumaktadır.
As one of the graphic design products, creating a visual language, posters symbolically reflect cinema productions’ atmosphere. Having achieved success worldwide with anime movies, Hayao Miyazaki also draws attention to his movies’ posters. Using girls as heroes, Miyazaki exhibits his view of girls in his posters. In this study; semiotic analysis was conducted around the image of the girl on the movie posters of My Neighbor Totoro (1988), Kiki’s Delivery Service (1989), Princess Mononoke (1997), Spirited Away (2001), Howl’s Moving Castle (2004), and Nausicaä of the Valley of the Wind (1984). The films’ selection and ranking were made because of the unity of the girl child images on the posters according to their age and position. As a consequence of research, Miyazaki brings young girls to the eye with the audience on posters, uses animal figures as their companions, and protects them from the outside world, symbolized by darkness and environmental conditions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Acceptance Date | January 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |