Research Article
BibTex RIS Cite

POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ

Year 2022, , 113 - 123, 28.07.2022
https://doi.org/10.54707/meric.1052588

Abstract

Modernizm karşıtlığını esas alan postmodernizm, insanlığın tüketim anlayışını değiştiren önemli bir süreçtir. Bu değişimi yaparken kapitalizm, medya ve bilgi teknolojilerini de beraberinde araç olarak kullanmaktadır. Bu araçlar tüketimi teşvik ederek insanların zihnini her zamankinden daha çok tüketimle meşgul etmektedirler. Bu meşguliyet insanlığı ihtiyacı olmayan isteklerini de ihtiyaçmış gibi göstererek sûnî bir gerçekliğin içine çekmektedir. Bu sûnî gerçekliğin içinde insanlık ilk önce kendine yabancılaşmakta sonra da toplumsal olarak ayrışmaktadır. İnsanlığın tüketim anlayışındaki bu aşırılık kaynaklarımızı ve gelecek nesillerimizi tehdit etmektedir. Üretimin geriye atıldığı postmodern dünyanın zihni tüketimle dolmuş insanlığı sûnî gerçeklik hipnozundan uyanamazsa tüketecek kaynak bulamama tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır.

References

  • AYTEKİN, M. (2014), “Postmodern Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Televizyon”, Atatürk İletişim Dergisi, Sayı 7 , 127-142.
  • AZİZAĞAOĞLU, A., ALTUNIŞIK, R. (2012) “Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka”, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Bilgi. (t.y.). Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlük içinde. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • DAL, N. E. (2017), “Tüketim Toplumu Ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 1-21.
  • DEMİREL, S., YEGEN, C. (2015), “Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü”, İLEF Dergisi, 2(1) , 115-138.
  • HATİPLER, M. (2017), “Postmodernizm, Tüketim, Popüler Kültür ve Medya”. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 34, 32-50.
  • KIRILMAZ, H., AYPARÇASI, F. (2016), “Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları”, İnsan&İnsan Dergisi, 3(8), 32-58.
  • ÖZCAN, B. (2007), “Postmodernizmin Tüketim İmajları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 261-273.
  • SARI, B. (2019), “Modernizmden Postmodernizme Tüketimin Evrimi Ve Ekonomi Politiğini Anlamak”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 554-568.
  • SUNGUR, E. (2016), Postmodern Tüketim Anlayışında Dindar Yaşam Biçimleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • TİMUR, K. (2017), “Kural Tanımayan Bir İdeoloji: Postmodernizm”, Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, 3, 1-9.
Year 2022, , 113 - 123, 28.07.2022
https://doi.org/10.54707/meric.1052588

Abstract

References

  • AYTEKİN, M. (2014), “Postmodern Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Televizyon”, Atatürk İletişim Dergisi, Sayı 7 , 127-142.
  • AZİZAĞAOĞLU, A., ALTUNIŞIK, R. (2012) “Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka”, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Bilgi. (t.y.). Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlük içinde. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • DAL, N. E. (2017), “Tüketim Toplumu Ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 1-21.
  • DEMİREL, S., YEGEN, C. (2015), “Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü”, İLEF Dergisi, 2(1) , 115-138.
  • HATİPLER, M. (2017), “Postmodernizm, Tüketim, Popüler Kültür ve Medya”. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 34, 32-50.
  • KIRILMAZ, H., AYPARÇASI, F. (2016), “Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları”, İnsan&İnsan Dergisi, 3(8), 32-58.
  • ÖZCAN, B. (2007), “Postmodernizmin Tüketim İmajları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 261-273.
  • SARI, B. (2019), “Modernizmden Postmodernizme Tüketimin Evrimi Ve Ekonomi Politiğini Anlamak”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 554-568.
  • SUNGUR, E. (2016), Postmodern Tüketim Anlayışında Dindar Yaşam Biçimleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • TİMUR, K. (2017), “Kural Tanımayan Bir İdeoloji: Postmodernizm”, Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, 3, 1-9.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Mücahit Yaz 0000-0003-1207-4747

Publication Date July 28, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Yaz, M. (2022). POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 6(16), 113-123. https://doi.org/10.54707/meric.1052588
AMA Yaz M. POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. July 2022;6(16):113-123. doi:10.54707/meric.1052588
Chicago Yaz, Mücahit. “POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 6, no. 16 (July 2022): 113-23. https://doi.org/10.54707/meric.1052588.
EndNote Yaz M (July 1, 2022) POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 6 16 113–123.
IEEE M. Yaz, “POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 16, pp. 113–123, 2022, doi: 10.54707/meric.1052588.
ISNAD Yaz, Mücahit. “POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 6/16 (July 2022), 113-123. https://doi.org/10.54707/meric.1052588.
JAMA Yaz M. POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2022;6:113–123.
MLA Yaz, Mücahit. “POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 16, 2022, pp. 113-2, doi:10.54707/meric.1052588.
Vancouver Yaz M. POSTMODERNİZMDE TÜKETİM, MEDYA VE BİLGİ TEKNOLOJİSİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2022;6(16):113-2.