Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM), daha iyi iş sonuçları elde etmek için tedarikçilerle etkileşimleri yönetme ve optimize etme sürecini ifade eder. Tedarikçilerle; güvene, iletişime ve karşılıklı faydaya dayalı ilişkiler kurmayı ve sürdürmeyi içeren SRM ‘nin birincil hedefi, tedarikçi performansını iyileştirmek, riski azaltmak ve tüm taraflar için değeri arttırmaktır. Firmalar, küresel pazarda rekabetçi kalabilmek ve pazardaki aksamalara pozitif tepki verebilmek için birinci sınıf bir tedarik zinciri kurmak ve paydaşlarıyla uzun vadeli ilişkiler geliştirmek zorundadır. SRM’ nin önemli faydalarından başında, tedarikçilerle daha güçlü ve işbirlikçi ilişkiler kurma yeteneği gelmektedir. Bu; kalitenin iyileştirilmesine, maliyetlerin düşürülmesine ve sonuçta daha iyi iş çıktıları veren inovasyonun gelişmesine yardımcı olur. Ek olarak etkili bir SRM, potansiyel sorunları belirler ve bunları hafifletmek için beklenmedik durum planları geliştirerek tedarik zincirinde oluşabilecek riskleri azaltmaya yardımcı olma yeteneği geliştirir. Bu çalışmanın temel motivasyonu tedarikçi ilişkileri yönetimi kavramını tanımlamak ve ilgili konunun sağlık sektöründe gerçekleştirilen alanyazınına ait sistematik bir literatür taraması sunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 19 |