Günümüz ve geleceğin öğretmenleri, insan hayatının büyük bir parçası olan ve eğitimdeki
etkisi iyice anlaşılmış olan bilgisayarları etkili ve verimli bir şekilde kullanabilmelidir. Yapılan
çalışmanın amacı, fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan son sınıf öğretmen
adaylarının bilgisayar okuryazarlığını bir ölçek yardımıyla ölçmek ve gruplar arasındaki farklılıkları
ortaya koyarak gerekli düzenlemelerin yapılmasını önermektir. Çalışma, 2006-2007 öğretim yılı güz
döneminde Gazi Üniversitesi Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü’nde beşinci sınıfta okuyan
24 matematik öğretmenliği, 28 fizik öğretmenliği, 32 kimya öğretmenliği ve 12 biyoloji öğretmenliği
öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Robin Kay tarafından Toronto
üniversitesi’nde 60 öğrenci ile geliştirilmiş ve daha sonra 383 bireye uygulanmış olan Bilgisayar
Okuryazarlığı Ölçeği Türkçe’ye çevrilerek kullanılmıştır. Ölçek sonuçlarına göre öğretmen
adaylarının bilgisayar ile ilgili temel becerileri en yüksek iken yazılım becerilerine başvurma ikinci
sırada, bilgisayar farkındalığı üçüncü sırada ve programlama ise son sırada yer almıştır. Şubelerin
ölçekten aldığı puanlar kıyaslandığında ise sadece programlama bölümünde anlamlı farklılıklar
oluştuğu ve bu farklılığın matematik öğretmenliği ile fizik, kimya ve biyoloji öğretmenliği arasında
ve matematik öğretmenliğinin lehine olduğu gözlenmiştir. Gelecekte büyük bir önem kazanacak olan
eğitim yazılımları ve programlama alanında öğretmen yetiştiren kurumlarda bu derslere ağırlık
verilmeli ve eğitim programlarına katılmalıdır. Ayrıca ülke okullarının bilgisayarla donatıldığı
günümüz koşullarında öğretmen yetiştiren şubelerde bilgisayar destekli öğretim ile ilgili özel bir derse
yer verilmelidir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.