BibTex RIS Cite

Başlangıç Piyano Kitaplarının Müziksel, Görsel ve Tipografik Bütünselliği

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 27.03.2015
https://doi.org/10.17860/efd.23095

Abstract

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de basımı devam eden ve çocuklar için hazırlanmış on adet başlangıç piyano kitabını müziksel, görsel ve tipografik özellikler açısından  incelemektir. Kitaplar içerisinde yer alan piyano tekniği, müziksel konuların ele alınışı, içerdiği alıştırmalar ve etkinliklerin yeterliliği gibi konular “müziksel”; renkler, fotoğraflar, resimler ve sayfa düzeni gibi konular “görsel”; yazı karakteri, yazı boyutu (punto), okunurluk, anlatımda hiyerarşi gibi konular ise “tipografi” başlığı altında ele alınmıştır. Türkiye’deki tüm kitabevleri taranarak basımı devam eden on adet kitap belirlenmiş, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Söz konusu başlıklar altında gruplanan öğelerin incelenen kitapların hiçbirinde bütünsel açıdan yer almadığı gözlenmiştir. Bunun yanında, kitaplarda yer alan görsel ve tipografik öğelerdeki eksikliklerin, müziksel öğelere oranla daha fazla olduğu gözlenmiştir.

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 27.03.2015
https://doi.org/10.17860/efd.23095

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ruken Öztopalan

Elif Tekin Gürgen

Betül Uslu Özkan This is me

Publication Date March 27, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Öztopalan, R., Tekin Gürgen, E., & Uslu Özkan, B. (2015). Başlangıç Piyano Kitaplarının Müziksel, Görsel ve Tipografik Bütünselliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.23095

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.