Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin güvengenlik becerileri üzerinde çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimlerine devam eden 213 öğrenci arasından gönüllü olan 30 (16 kız, 14 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırma, gerçek deneysel modelin esas alındığı ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz desenin kullanıldığı deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada veri toplama araçları olarak Voltan-Acar Kendini Belirleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için İlişkisiz Örneklemler t Testi ve Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (One Faktor ANCOVA) kullanılmıştır. Yapılan veri analizleri sonucunda deney grubundaki öğrencilerin güvengenlik puanlarının deney öncesine ve kontrol grubuna göre anlamlı olarak yükseldiği belirlenmiştir. Ayrıca bu çalışmada deneysel işlemin etkisini etkilemesi muhtemel olan cinsiyet değişkeni kovaryans (ANCOVA) analizi ile kontrol altına tutulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 11 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.