BibTex RIS Cite

Eğitim Sisteminin Eleştirel Pedagoji Perspektifinden Bir Değerlendirmesi

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 18.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.42583

Abstract

Bu araştırmanın amacı mevcut eğitim sistemini eleştirel pedagoji perspektifinden öğretmen görüşlerine göre ele almak ve tartışmaya açmaktır. Nitel bir araştırma olan ve tarama modelinde tasarımlanan bu çalışma, veri toplama tekniklerinden, bireysel görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubuna maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen Eğitim Bir Sen üyesi 4, Eğitim Sen üyesi 3, Türk Eğitim Sen üyesi 3 ve herhangi bir eğitim sendikasına üye olmayan 5 öğretmen olmak üzere toplam 15 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler Nvivo 10 yazılım programı yardımıyla içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,  sendika değişkeni bağlamında öğretmenler arasında görüş ayrılıkları olsa da,  öğretmenlerin genel olarak eğitim sisteminin, demokratiklik ve demokratikleşme, sosyal adaleti sağlama, tarafsızlığı sağlama ve ideolojiklikten kaçınma, özgür ve eleştirel bireyler yetiştirme ve toplumsal dönüşümü gerçekleştirme bağlamında çok da etkili olamadığını ifade ettikleri ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, mevcut eğitim sisteminin ve okulların eleştirel pedagojinin öngördüğü çoğulcu, eleştirel, özgürleştirici, demokratik, adil, dönüştürücü rollerinden uzak olduğu söylenebilir.

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 18.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.42583

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Fatma Kesik

Arslan Bayram

Publication Date August 18, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Kesik, F., & Bayram, A. (2015). Eğitim Sisteminin Eleştirel Pedagoji Perspektifinden Bir Değerlendirmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.42583

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.