Bu
araştırma yaklaşık olarak elli yıllık bir zamana yayılan epistemoloji
alanındaki çalışmaların eleştirel bir derlemesidir. Kişisel epistemoloji,
bireylerin öğrenme-öğretme inançları ve davranışları üzerinde etkili olan temel
inançlarını içermektedir. Epistemolojik inançların öğrenme-öğretme açısından
merkezi konumda olması eğitim alanında yapılan ilişkilendirme çalışmalarına
önemli bir ivme kazandırmıştır. Ancak ülkemizde bireysel epistemoloji
alanındaki perspektifleri ve modelleri, epistemolojik çalışmalarının neden önemli
olduğunu ve gelecekte bu alanda ne gibi çalışmalar yapılabileceğine yönelik
eğilimleri eleştirel bakış açısı ile derleyen bir çalışmayla
karşılaşılmamıştır. Böyle bir çalışmanın özellikle bilimsel arenaya yeni
katılan araştırmacılara bu alandaki temel kavramları kıyaslamalar yaparak
tanıtmasının gelecekte ülkemizde epistemoloji bağlamında yapılacak bilimsel
araştırmalara katkısı olacağı düşünülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.