Bu çalışmada, mobil ortamlarda kullanılan
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliği değerlendirilmiş ve
bu ortamlar için kullanılabilirliği arttırmak için önerilerde bulunulmuştur.
Çalışmanın kapsamı, yaygın olarak kullanılan KAÇD’leri ele almak ve bu
sistemleri cinsiyet, yaş, teknolojik okur-yazarlık ve çevrimiçi ders deneyimi
değişkenlerine göre mobil ortamlarda kullanılabilirliğini değerlendirmektir.
Araştırma kapsamında CSUQ anketinin Türkçe’ye çevrilmesi ile hazırlanmış ölçek
kullanıcılara yöneltilmiştir. Veriler SPSS 20 programı ile işlenmiştir. Elde
edilen verilere göre, değerlendirilen sistemler arasında kullanılabilirlik,
sistem yararlılığı, bilgi kalitesi ve arayüz kalitesi açısından anlamlı bir
fark vardır. Ayrıca sadece yaş değişkeni; kullanılabilirlik, sistem yararlılığı
ve bilgi kalitesi değişkenlerinin sistemler arasında farklılık göstermesinde
rol oynamaktadır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.