Bu çalışmada,
üniversite öğrencilerinin bazı gaz yasaları ile ilgili geleneksel ve bağlam
temelli problemleri çözebilme durumlarının incelenerek karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Bu kapsamda, zayıf deneysel desende bir araştırma
gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, Türkiye’nin batısında bulunan bir devlet
üniversitesinde, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim görmekte olan 30
birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, bazı gaz yasaları
(Charles Yasası, Gay-Lussac Yasası ve Boyle Yasası) ile ilgili 3 adet
geleneksel ve 3 adet bağlam temelli problem içeren bir veri toplama aracı yardımı
ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, ilk olarak içerik analizine tabi tutulmuş
ve bu analiz sonucunda öğrencilerin yaptığı çözümler, daha önce bu kapsamda geliştirilen
bir rubriğe göre puanlanmıştır. Ardından, veriler nicel yöntemlerle analiz
edilmiştir. Bu analizlerde problem çözümleri, ön test ve son test uygulamaları
için her iki problem türü açısından parametrik olmayan istatistiksel testler
yardımıyla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin Charles
ve Gay-Lussac Yasası ile ilgili bağlam temelli problemlerin çözümünde, son
testte, ön teste göre daha iyi bir performans gösterdiği bulunmuştur. Boyle
Yasası ile ilgili bağlam temelli problem ile bu gaz yasaları ile ilgili tüm
geleneksel problemlerin çözümünde ise son test ile ön test arasında performans
açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca,
öğrencilerin Boyle Yasası ile ilgili problem çözümleri hem ön testte hem de son
testte problem türü açısından karşılaştırıldığında, herhangi bir farklılaşmanın
olmadığı tespit edilmiştir. Bu çalışma, öğrencilerin doğru problem çözümü
yapabilmeleri için birim çevirmenin önemini ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.