Bu
çalışmada, pedagojik formasyon öğrencilerinde umut ve mental iyi oluş
arasındaki ilişkide yapılandırmacı düşünmenin aracı rolü test edilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubu, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nde pedagojik
formasyon eğitimine devam eden, 212’si kadın (% 74.4), 73’ü
(% 25.6) erkek toplam 285 kişiden oluşmaktadır. Araştırmaya katılanların
yaş ortalamaları 20.49, Ss= 2.09’dur. Verilerin toplanmasında Sürekli Umut
Ölçeği, Warwick Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği ve Yapılandırmacı Düşünme
Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada, betimsel istatistikler, Pearson
korelasyon katsayısı ve aracılık analizleri kullanılmıştır. Elde edilen
bulgular, umut, yapılandırmacı düşünme ve mental iyi oluş arasında pozitif
yönde anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Aracılık etkisi için yapılan
analizde ise umut ile mental iyi oluş arasındaki ilişkide yapılandırmacı
düşünmenin kısmi aracı rolü istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur.
Araştırmanın sonuçları alanyazın ışığında tartışılarak, ruh sağlığı alanında çalışan
uzmanlara ve araştırmacılaraönerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.