Köy
Enstitüleri, 20 yüzyılın başlarında Türkiye’de kurulan bir eğitsel bir
seferberlik hareketidir. Köy
Enstitütleri’nin temel amacı, iş içinde öğrenme metodu kullanılarak köylü
çocuklarının kendi köylerinde öğretmen veya deneyimli bir meslek sahibi ve personel
olarak çalışabilmeleri amacıyla yetiştirilmeleridir. Bu özgün yaklaşım, aktif
olarak 1940-1954 yıllara arasında uygulanmış olmasına rağmen, bu uygulama
Türkiye de önemli eğitsel, sosyal ve politik değisimlere yol açmıştır. Bu
enstitülerde uygulanan temel öğretimsel metod iş içinde öğrenme yaklaşımına
dayandırılmış olup, çocukların sosyal ve kültürel olarak yetiştirilmesi
amaçlanmıştır. Tüm bu bağlamlar dahilinde, bu çalışmanı amacı, Köy
Enstitüleri’nin öğretimsel metodolojisi, dersleri, araçları ve ortamının
öğretim teknolojisi bağlamında incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma, iş içinde
öğrenme metodunun güncel eğitsel stratejiler ve yönelimler ile olan ilişkisi
ile ilgili bir anlayış sunabilmeyi amaçlamaktadır.
The
Village Institutions was an educational movement that was constituted in the
early 20th century in Turkey (Türkoğlu, 2004). Village Institutions’ main idea
was to grow peasant children with learning within work method to make them work
as teachers or qualified professionals or personnel in their village. While
this unique attempt was practically applied between the years of 1940-1954,
this movement provided a significant educational, social and political change
in Turkey. The major instructional method in these institutions was built on learning
within work method which aimed to raise children as socially and
culturally educated individuals. Within this context, this study is intended to
examine the instructional method, courses, and tools and environment of Village
Institutions within the aspect of Instructional Technology. Moreover, this
study seeks to provide an understanding for the correspondence of this method
with the contemporary educational strategies and approaches.
village institutions instructional technology learning by doing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.