Araştırmalarda
kullanılan ölçme aracının geçerli ve güvenilir olması, araştırmanın sonuçları
bakımından çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı Akran Zorbalığına Uğrayan Kurbana Karşı Empati ölçeğini Türk Kültürü’ne
uyarlamaktır. Ölçek Pöyhönen, Karna ve Salmivalli (2008) tarafından geliştirilmiş
olup likert tipi yedi maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Türkçe formu Türkiye’de
(Yozgat İlinde) 5-12. sınıflara devam eden 343 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin
Türkçe formunun yapı geçerliği açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör
analiziyle incelenmiştir. Analizler sonucunda ölçek analiz değerlerinin normal
olduğu görülmüştür. Analizler sonunda ölçeğin 7 maddeden oluştuğu, ayrıca bilişsel
empati ve duyuşsal empati olarak iki boyutlu bir yapı oluşturduğu görülmüştür.
Bu çalışmada adaptasyonu yapılan ölçeğin iki boyutlu olarak Türkiye’de ortaokul
ve lisede 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda eğitim gören 10-19
yaşlarındaki öğrencilere uygulanabileceği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.