In recent years, the student profile in our schools has changed and
students from different backgrounds are studying in the same classrooms with
other students. Teachers’ efforts to improve their academic success and
integrate them for social cohesion may be inadequate. For this reason, it can
be necessary to provide these students an after-school program. The Community
Service Learning (CSL) is a compulsory course in all departments of the faculty
of education at the university. The teacher candidates taking CSL course
prepared a project to support academic and social developments of disadvantaged
students. 10 Science and 8 Social Studies Education teacher candidates took
part in and completed the project in different primary and middle schools
located in the city. The disadvantaged students were selected by their
classroom, subject teachers, and school administrators. The following research
question guided this study: What are the lived experiences of pre-service teachers about educating disadvantaged
students? To collect the data
for this phenomenological study, we used a form including16 open-ended
questions that allowed participants to describe the process of the project,
their challenges, and the project’s contribution to their journey towards
becoming a teacher. Each prospective teacher prepared a final report based on
the questions and they formed the data of this study. Observations in regular
meetings and researcher journal were the additional data sources for the
analysis. According to the analysis, the participants experienced challenges,
had psychological and occupational gains.
Son yıllarda
okullarımızdaki öğrenci profili değişmekte ve çeşitli sosyo-ekonomik, etnik ve
kültürden öğrenciler diğer öğrencilerle beraber aynı sınıflarda eğitim
almaktadır. Bu öğrencilerin okul başarısını, sosyal uyumunu geliştirmek ve
kaynaştırmak için öğretmenlerin çabaları yetersiz kalabilir. Bu nedenle bu
öğrencilere okul sonrası fazladan eğitim vermek gerekebilmektedir. Dezavantajlı
öğrencilere destek olmak amacıyla, Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersini
alan 10 Fen Bilgisi ve 8 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğretmen adayları gruplar
halinde araştırmanın yapıldığı şehir merkezinde bulunan ilk ve ortaokullarda
proje geliştirmiş ve belirlenen dezavantajlı öğrencilere akademik, kültürel ve
sosyal destek amaçlı eğitim vermişlerdir. Bu araştırmada “Öğretmen adaylarının
THU dersi kapsamında dezavantajlı öğrencilere eğitim verme deneyimleri
nelerdir?” sorusuna cevap aranmış ve dezavantajlı öğrencilere eğitim verme
olgusu araştırılmıştır. Yorumlayıcı olgubilimsel (fenomenolojik) bir araştırma
olan bu çalışma için öğretmen adayları yansıtıcı rapor yazmıştır. Raporlar,
öğretmen adaylarının proje sürecini tanımlama, karşılaştıkları sorunları ve
öğretmen olma yolundaki kazanımlarını ifade etmelerine imkân tanıyan 16 açık
uçlu soru temelinde yazılmıştır. Ayrıca, araştırmacı günlüğü ve toplantılardaki
gözlemler araştırma verisi olarak kullanılmıştır. Veriler 2016-2017 akademik
yılında toplanmıştır ve tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgulara
göre destek eğitimi sırasında karşılaşılan zorluklar, bu öğrencilerle
çalışmaktan elde edilen psikolojik kazanımlar ve bu projenin mesleki
eğitimlerine katkıları temaları bulunmuştur. Bulgular ışığında getirilen
öneriler şunlardır: Öğretmen adaylarının dezavantajlı öğrencilerle bir araya
gelebileceği projelerin oluşturulması, onların bu öğrenci grubuyla ilgili
bilgiler edinmesini kolaylaştırabilir. Bu, dezavantajlı öğrencilerin eğitiminin
daha da iyileştirilebilmesine katkı sağlayabilir. Öğretmenlerin farklı
gruplardan öğrencilerin eğitimsel ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde
yetiştirilmesi için öğretmen eğitiminde gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.
Dezavantajlı öğrenciler öğretmen adayları öğretmen eğitimi topluma hizmet uygulamaları dersi olgubilim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.