Araştırmanın
amacı, modül temelli uygulamalar ile okul yöneticilerinin iletişim
becerilerinin gelişimini sağlamaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim
yılında Elazığ il merkezinde görev yapan ve yönetici rotasyonundan etkilenmemiş
okul yöneticileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol olmak
üzere iki grup belirlenmiştir. Deney grubuna toplam 12 saat modül temelli yüz
yüze eğitimler verilmiş, bunun yanı sıra moodle öğretim yönetim sistemleri
üzerinden de uygulamalar devam ettirilmiştir. Deneysel desene ilişkin başarı testi
yöneticilere öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda,
iletişim yönetimi becerileri uygulamalarına katılan deney grubundaki okul
yöneticilerinin, uygulamalara katılmayan kontrol grubundaki okul yöneticilerine
göre başarılarının arttığı, kendi iletişim becerilerine ilişkin tutumlarının
olumlu yönde değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda eğitim
fakültelerinde iletişim becerileri ile ilgili programların veya derslerin
konulması, yöneticiliğe başlayacakların iletişim becerileri ile ilgili eğitime
alındıktan sonra göreve başlatılmaları, görevde olanların hizmet içi
eğitimlerle iletişim becerilerinin geliştirilmesi, bu doğrultuda ilgili
kurs-seminer ve eğitimlere alınmaları önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.