Bu
çalışmanın amacı beliren yetişkinlikte saldırganlıkla ilişkili olabilecek risk
faktörlerini belirlemektir. Genel tarama modellerinden betimsel çalışma olarak
kurgulanan bu çalışma beliren yetişkinlik döneminde olan 409 üniversite
öğrencisi ile gerçekleşmiştir. Çalışmada KAR-YA Saldırganlık Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde iki düzeyli değişkenlerde bağımsız gruplar
t testi, üç ve daha fazla düzeyli değişkenlerde ise tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular incelendiğinde; Beliren
yetişkinlerin saldırganlık puanlarında cinsiyete göre anlamlı farklılıklar
olduğu; kronik hastalığı olup olmama durumuna göre saldırganlık puanlarının
farklılaşmadığı görülmüştür. Sorunla kolaylıkla baş edip etmeme durumlarına,
psikolojik travma yaşayıp yaşamamalarına göre saldırganlık puanlarının anlamlı
olarak farklılaştığı, fiziksel travma yaşayıp yaşamadıklarına göre ise
saldırganlık puanlarının anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmektedir.
Psikolojik yardım alanlarla almayanların saldırganlık puanları farklılık
göstermektedir. Anne öğrenim düzeylerine göre saldırganlık puanlarının anlamlı
olarak farklılaşmadığı, baba öğrenim düzeylerine göre ise farklılıklar olduğu
görülmüştür. Ekonomik düzey, ana baba tutumu, aile bütünlüğü, anneden ve
babadan şiddet görüp görmemelerine göre saldırganlık puanlarının anlamlı olarak
farklılaştığı görülmektedir. Ayrıca, beliren yetişkinlerin aile içi
ilişkilerini tanımlamalarına, kolay arkadaş edinip edinememelerine ve çok
arkadaşı olup olmamasına göre saldırganlık puanlarının anlamlı olarak
farklılaşmadığı görülmektedir. Duygusal ilişki yaşayıp yaşamamaya, sosyal medya
kullanımına, sigara kullanma durumlarına ve kendilerini tanımlama durumlarına
göre saldırganlık puanları anlamlı olarak farklılaşmıştır. Sonuç olarak beliren
yetişkinlerin saldırganlıklarında önemli olan risk faktörleri; cinsiyet,
sorunla kolaylıkla baş edip etmeme durumları, psikolojik travma yaşayıp
yaşamamaları, psikolojik yardım alıp almama, baba öğrenim düzeyi, ekonomik
düzey, ana baba tutumu, aile bütünlüğü, anneden şiddet görüp görmeme, babadan
şiddet görüp görmeme, duygusal ilişki yaşayıp yaşamama, sosyal medya kullanımı,
sigara kullanma durumları, kendilerini tanımlama durumları olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.