Günümüzün hızla gelişen teknolojilerine bir insan olarak yetişebilmek her geçen gün zorlaşmaktadır. Yeni teknolojileri kullanabilme yetisine sahip olacak bireylerin bunun öncesinde teknolojik hazırbulunuşluluklarının yüksek olması gerekmektedir. Yapılan çalışmalar teknolojik hazırbulunuşluluğun bir yeni teknolojinin bireydeki algısı, kullanımı ve değerlendirmesi adına öncüllerden birisi olduğunu göstermektedir. Bu çalışma içerisinde alanyazında vurgulandığı şekilde genellikle teknolojik hazırbulunuşluluk çalışmaları adına ihmal edilen İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin Uluslararası İlişkiler, İktisat ve Lojistik bölüm öğrencilerinin (n=97) birinci sınıfta aldıkları ‘Bilgisayar Uygulamaları’ dersinin bu öğrencilerin teknolojik hazırbulunuşluk durumlarına etkisini incelemektir. Ders öncesi ve sonrası uygulanan on iki soruluk anket verisi üzerinden normal dağılım görünmemesi nedeniyle parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre teknolojik hazırbulunuşluluk anket maddeleri cinsiyete, bölüme ve ön-son test arasındaki zamana göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermektedir. Çalışmaya göre kadın katılımcıların, erkeklere göre kredi kartı numarası vermenin daha tehlikeli olduğunu düşündükleri söylenebilir. Bölümler arasındaki farka bakıldığında farkın Uluslararası İlişkiler ve İktisat bölümleri arasında gözlemlendiğini ve İktisat öğrencilerinin madde madde puanlarının genel olarak Uluslararası İlişkiler öğrencilerinden anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir. Ön-son test anket maddesi karşılaştırmasında ise beş soru üzerinden farklılık gözlendiği ortaya çıkmaktadır. Bu sorularının teknoloji güvenliği üzerine oldukları düşünülürse zaman içerisinde olumlu manada bir teknoloji güvenliğiyle alakalı riskler başta olmak üzere ilgili konularda farkındalık oluşabileceği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.