Araştırma
Türkiye’deki ortaöğretim öğretim programları kazanımlarının, PISA araştırmaları
yeterlik düzeylerine dağılımı durumu ile Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA
performansıyla karşılaştırmasını kapsamaktadır. Araştırma literatür taramasına
dayalı nitel bir çalışma olup, durum çalışmasına dayalı yürütülmüştür.
Araştırma verileri, Türkiye’de iki farklı dönemde geliştirilen ve PISA
araştırmaları kapsamıyla doğrudan ilişkili ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen
bilimleri, matematik ve edebiyat dersleri öğretim programlarından seçilen
ikişer ünitedeki kazanımları, buna bağlı olarak PISA yeterlik düzeyleri ve
farklı dönemlerdeki Türkiye’nin PISA araştırmaları performansı verilerini
içermektedir. Araştırma bulguları, ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen bilimleri,
matematik ve edebiyat dersleri öğretim programları kazanımlarının, ilk aşamada
bilgi türü ve bilişsel nitelikler açısından içerik analizleri ve söylem
okumaları bulguları sunulmuştur. Sonraki aşamada ise kazanımların, bilgi
içeriği ve bilişsel nitelikler boyutunda yoğunlaştıkları PISA yeterlik
düzeyleri ve Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA araştırmaları performansıyla
ilişkisel karşılaştırma verileri sunularak farklı boyutlarda tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.