Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumuna İlişkin Bibliyometrik Analiz

Year 2020, Volume: 11 Issue: 1, 189 - 214, 30.06.2020

Abstract

Türkiye’de bugüne kadar din eğitimine ilişkin pek çok bilimsel toplantı ve çalışma organize edilmiş-tir. Bu bilimsel toplantılarda alanda yaşanan gelişmeler yanı sıra din eğitimi ve öğretiminde var olan sorunlar ele alınmaktadır. Bu toplantılar aynı zamanda alanyazına farklı açılardan katkı sağ-lamaktadır. Bu bilimsel toplantılardan biri olan Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumunda (24-25 Ekim 2019) da önemli bir alanyazın oluşmuştur. Bu makalenin amacı sempozyum; sempoz-yum katılımcıları, sunmuş oldukları bildiriler, bildirilerin tematik başlıkları ve sempozyumun sonuç bildirgesine ilişkin bilgilerin bibliyometrik analiz ile değerlendirmektir. Makalede veriler, IBM SPSS 23 ve Nvivo programında analiz edilmiştir. Sempozyumda sunulan bildirilerin büyük çoğunluğu tek yazarlıdır. Bildiri sahiplerinin %33’ü profesör ve doçent unvanlıdır. Sempozyumda İBBS 1. Düzeye göre 11 bölgeden bildiri bulunmaktadır. Bildiri başlık ve konuları 8 kategoride toplanmıştır. Sempoz-yum sonuç bildirgesi bildiriler ve çağrı metni ile uyumludur. Bildiri yöntemlerinin bilimsel araştırma yazım kriterleri ile uyumlu olması ve alana ilişkin bibliyometrik analiz çalışmaların yapılmasının ge-lecekteki araştırmalar için önemli ve gerekli olduğu düşünülmektedir..

References

  • Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, 7. Bs (Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2012)
  • Kah-Hin Chai - Xin Xiao, “Understanding design research: A bibliometric analysis of Design Studies (1996–2010)”, Design Studies 33/1 (Ocak 2012)
  • Anthony F.J. van Raan, “The Use of Bibliometric Analysis in Research Performance Assessment and Monitoring of Interdisciplinary Scientific Developments”, Technikfolgenabschätzung – Theorie und Praxis 12/1 (Mart 2003)
  • Beytullah Karagöz - İzzet Şeref, “Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)”, Değerler Eğitimi Dergisi, 25 Haziran 2019
Year 2020, Volume: 11 Issue: 1, 189 - 214, 30.06.2020

Abstract

References

  • Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, 7. Bs (Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2012)
  • Kah-Hin Chai - Xin Xiao, “Understanding design research: A bibliometric analysis of Design Studies (1996–2010)”, Design Studies 33/1 (Ocak 2012)
  • Anthony F.J. van Raan, “The Use of Bibliometric Analysis in Research Performance Assessment and Monitoring of Interdisciplinary Scientific Developments”, Technikfolgenabschätzung – Theorie und Praxis 12/1 (Mart 2003)
  • Beytullah Karagöz - İzzet Şeref, “Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)”, Değerler Eğitimi Dergisi, 25 Haziran 2019
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Şefika Mutlu 0000-0001-6394-6651

Gülşen Sayın 0000-0002-9214-7573

Publication Date June 30, 2020
Submission Date May 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 11 Issue: 1

Cite

ISNAD Mutlu, Şefika - Sayın, Gülşen. “Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumuna İlişkin Bibliyometrik Analiz”. Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi 11/1 (June 2020), 189-214.

Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.

26511