Çalışmada, Gagne, Briggs, Wager Öğretim Tasarımına uygun planlanan destek eğitimi dersinin etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, BİLSEM’de destek eğitimi programına devam eden ilkokul (3 ve 4. sınıf) düzeyinde 10 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın hazırlık sürecinde, Gagne, Briggs, Wager Öğretim Tasarımına uygun olarak 8 saatlik ders planlaması yapılmıştır. Tasarım öncesinde, öğrenci, öğretmen, ortam ve kazanım analizi yapılmış, yapılan analizler sonucunda tasarım şekillendirilmiştir. Çalışmada nicel ve nitel veri toplama araçlarından yararlanılmıştır. Nicel verileri toplamak için öğretim sonunda öğrenci ürünlerini değerlendirmek amacıyla derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında, öğrenci öz değerlendirme formu ve gözlemci görüşlerinden faydalanılmıştır. Nicel verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi nitel verilerin analizinde ise içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, Gagne, Briggs, Wager Öğretim Tasarımının BİLSEM’de destek eğitimi derslerine katılan, özel yetenekli öğrencilerin öğrenme sürecine olumlu etkileri olduğunu ortaya çıkarmıştır. Özellikle uygulanan tasarımın etkisinin, öğretmenlerin öğrenme sürecini yönetme, sistemli hareket etme, dersi etkili planlama noktalarında belirginleştiği gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |