Bu çalışmanın amacı orta çocukluk dönemindeki çocukların mutluluk, kızgınlık, korku, üzüntü ve güven metaforlarını anlamaktır. Araştırmanın evreninin Denizli ili Pamukkale ilçesinde eğitimine devam eden 3. Ve 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini Denizli ili Pamukkale ilçesinde eğitimine devam eden 200 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarını yorumlamak için nitel araştırma yöntemleri ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nicel analizlerde SPSS 21.00 paket programında ki-kare analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Metafor analizi sonucunda; çocukların en fazla metaforu “Güven” duygusunda kullandıkları belirlenmiştir(n=45). Sonra sırasıyla; korku(n=41), mutluluk(n=30),kızgınlık(n=29),üzüntü(n=24) şeklinde olmak üzere 5 farklı duygu için 200 öğrenciden toplamda 118 adet geçerli metafor elde edilmiştir. Çocukların 5 duyguda da ortak olarak sadece kişiye ilişkin(n=70) metaforunu kullandıkları belirlenmiştir. “Mutluluk” metaforuna ilişkin frekans ve yüzde dağılımlarına bakıldığında; “mutluluk” kavramını en çok doğa olaylarına ilişkilendirdikleri, “güven” metaforuna ilişkin frekans ve yüzde dağılımlarına bakıldığında; öğrencilerin “güven” kavramını en çok kişilerle ilişkilendirdikleri, “korku” metaforuna ilişkin frekans ve yüzde dağılımlarına bakıldığında; öğrencilerin “korku” kavramını en çok duygusal ifadelerle ilişkilendirdikleri, “kızgınlık” metaforuna ilişkin frekans ve yüzde dağılımlarına bakıldığında; öğrencilerin “kızgınlık” kavramını en çok duygusal ifadelerle ilişkilendirdikleri görülmektedir. Öğrencilerin mutluluk, kızgınlık, korku, üzüntü ve güvenle ilgili verdikleri cevaplarla cinsiyetleri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek adına yapılan iki değişken için iki yönlü ki-kare testi sonuçlarına göre cinsiyet ve mutlulukla ilgili verilen cevaplar arasında herhangi bir ilişki bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |