Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin merhamet düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini 460 lise öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veriler, Nas ve Sak (değerlendirmede) tarafından geliştirilen Merhamet Ölçeği ile toplanmış, veri analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve Tek Faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, lise öğrencilerinin merhamet düzeyleri yaşlarına, kardeş sayılarına, devam ettikleri sınıfa, anne eğitim durumuna, anne çalışma durumuna, baba çalışma durumuna, kaçıncı çocuk olma durumlarına ve devam ettikleri lise türüne göre merhamet ölçeğinin hiçbir alt boyutunda ve ölçeğin genel toplamında anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Cinsiyetlerine ve başarı belgesi alma durumlarına göre başkalarına merhamet ve diğer canlılara merhamet alt boyutlarında ve ölçeğin genel toplamında anlamlı farklılık bulunmuştur. Babalarının eğitim durumuna göre başkalarına merhamet alt boyutunda ve ölçeğin genel toplamında aradaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur. Ayrıca, ailelerinin aylık gelirine göre kendine merhamet alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |