Review
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE VE ALMANYA’DA VERİLEN TRAFİK GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2021, , 407 - 419, 24.11.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.874002

Abstract

Trafik kazalarının önlenmesi ve trafikte yol kullanıcılarının davranışlarının düzenlenmesi için gerekli olan en önemli faktör eğitimdir. Eğitim, yaşamın her alanında olduğu gibi trafik kazalarının önlenmesi ve bireylerde trafik kültürünün oluşmasında son derece etkilidir. Ülkeler giderek büyüyen trafik sorununa ancak sistemli bir eğitim programıyla önlem alabilir. Trafikte nasıl davranacağını bilen, bilinçli ve dikkatli bireyler eğitim sayesinde yetişir. Bu çalışmada Türkiye ve Almanya’da trafik güvenliği eğitimleri alanyazın ışığında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Trafik güvenliğinin sağlanmasında insan faktörünün önemi sebebiyle okullarda verilen trafik güvenliği eğitimleri bilimsel çalışmalarla desteklenmiştir. Bununla birlikte çalışma kapsamında bir takım öneriler sunulmuştur.

References

  • Abbas, K., Mabrouk, I. ve El-Araby, K. (1996). School Children as Pedestrians in Cairo: Proxies For Improving Road Safety, Journal of Transportation Engeneering, 122(4), 291-299.
  • Deutscher Bundestag (2007). Sicherheit von Kindern im Straßenverkehr, https://www.bundestag.de/resource/blob/407060/083c04d59a127fb41145f55107aa9e45/WD-7-128-07-pdf-data.pdf. (Erişim Tarihi: 30.10.2020).
  • Dindar, R. (2009). Örgün eğitim sistemi içinde trafik eğitiminde oyunla öğretimin önemi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dragutinovic, N. ve Twisk, D. (2006). The effectiveness of road safety education. A literature review, The Netherlands: SWOV Institute for Road Safety Research.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2021). Karayolu Trafik Trafik Güvenliği Eylem Planı.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2021). Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi.
  • Ekici, A. (2014). Trafik güvenliği kampanya modeli ve uygulaması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Federal Minister of Transport, Building and Urban development. (2011). Road safety programme 2011. https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/20151210_2_germany_road-safety-programme-2011.pdf. (Erişim Tarihi: 25.10.2020).
  • Gökdağ, M. ve Atalay, A. (2015). Trafik eğitiminin trafik kazaları üzerindeki etkisi, EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8-2, 272-283.
  • Güngör, N. D. ve Çilingiroğlu, N. D. (2001). Trafik kazalarının nedenleri. Toplum Hekimliği Bülteni. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 3-4.
  • İnal, K. (2014). Sürücü eğitiminde informal öğrenmenin rolü: Türkiye Örneği, Mediterranean Journal of Humanities, IV/1, 181-189.
  • Kalkınma Bakanlığı (2018). 11. Kalkınma Planı, Karayolu Trafik Güvenliği Çalışma Grubu Raporu: Ankara.
  • Kavsıracı, O. (2018). Güncel politikalar çerçevesinde kent içi karayolu trafik güvenliği, Kent Araştırmaları Dergisi, 25-9, 960-979.
  • Keller, K. (2018). Sürücü kursu eğitim rehberi, Heinrich Vogel Yayınevi: Almanya.
  • MEB. (2018). Trafik güvenliği dersi öğretim programı.
  • MEB (2018a). Trafik adabı dersi öğretim programı.
  • OECD/ITF. (2016). Road safety annual report 2016, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/irtad-2016-en.
  • OECD (2004). Keeping children safe in traffic. OECD Publishing, Paris.
  • Özdemir, S. (2010). Türkiye’de örgün eğitim sistemi içerisinde trafik eğitiminin durumu; Avrupa ve Dünya ülkeleri ışığında geliştirilmesi, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Payam, M. M. (2012). İlk ve ortaöğretim okullarında trafik eğitimindeki temel sorunlar: Siirt ili örneği, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Payam, M. M. (2018). Avrupa Birliği ve Türkiye’de trafik güvenliği eğitimi, İksad Yayınevi: Adıyaman.
  • Selvi, H. ve Bıçak, B. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında kullanılan sürücü eğitim programının değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 315-325.
  • Şimşek, Ö., Gültekin Akduman, G. ve Alisinanoplu, F. (2009). Çocuklarda trafik güvenliği eğitiminin önemi, Ulaşım ve Trafik Güvenliği Dergisi, 3(1), 5-15.
  • Tekeş, B. (2020). Trafik psikolojisi, Ayrıntı Basım Yayım: Ankara.
  • Tütüncü, M. (2001). Türkiye’de örgün eğitim sistemi içinde trafik eğitiminin önemi, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • World Health Organization (2018). Global Status Report on Road Safety. Geneva: World Health Organization.
  • Yiğitel, Z. (2019). Cinsiyet faktörünün trafik güvenliğine etkisi: Ankara örneği. (Yükselisans Tezi). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Year 2021, , 407 - 419, 24.11.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.874002

Abstract

References

  • Abbas, K., Mabrouk, I. ve El-Araby, K. (1996). School Children as Pedestrians in Cairo: Proxies For Improving Road Safety, Journal of Transportation Engeneering, 122(4), 291-299.
  • Deutscher Bundestag (2007). Sicherheit von Kindern im Straßenverkehr, https://www.bundestag.de/resource/blob/407060/083c04d59a127fb41145f55107aa9e45/WD-7-128-07-pdf-data.pdf. (Erişim Tarihi: 30.10.2020).
  • Dindar, R. (2009). Örgün eğitim sistemi içinde trafik eğitiminde oyunla öğretimin önemi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dragutinovic, N. ve Twisk, D. (2006). The effectiveness of road safety education. A literature review, The Netherlands: SWOV Institute for Road Safety Research.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2021). Karayolu Trafik Trafik Güvenliği Eylem Planı.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2021). Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi.
  • Ekici, A. (2014). Trafik güvenliği kampanya modeli ve uygulaması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Federal Minister of Transport, Building and Urban development. (2011). Road safety programme 2011. https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/20151210_2_germany_road-safety-programme-2011.pdf. (Erişim Tarihi: 25.10.2020).
  • Gökdağ, M. ve Atalay, A. (2015). Trafik eğitiminin trafik kazaları üzerindeki etkisi, EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8-2, 272-283.
  • Güngör, N. D. ve Çilingiroğlu, N. D. (2001). Trafik kazalarının nedenleri. Toplum Hekimliği Bülteni. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 3-4.
  • İnal, K. (2014). Sürücü eğitiminde informal öğrenmenin rolü: Türkiye Örneği, Mediterranean Journal of Humanities, IV/1, 181-189.
  • Kalkınma Bakanlığı (2018). 11. Kalkınma Planı, Karayolu Trafik Güvenliği Çalışma Grubu Raporu: Ankara.
  • Kavsıracı, O. (2018). Güncel politikalar çerçevesinde kent içi karayolu trafik güvenliği, Kent Araştırmaları Dergisi, 25-9, 960-979.
  • Keller, K. (2018). Sürücü kursu eğitim rehberi, Heinrich Vogel Yayınevi: Almanya.
  • MEB. (2018). Trafik güvenliği dersi öğretim programı.
  • MEB (2018a). Trafik adabı dersi öğretim programı.
  • OECD/ITF. (2016). Road safety annual report 2016, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/irtad-2016-en.
  • OECD (2004). Keeping children safe in traffic. OECD Publishing, Paris.
  • Özdemir, S. (2010). Türkiye’de örgün eğitim sistemi içerisinde trafik eğitiminin durumu; Avrupa ve Dünya ülkeleri ışığında geliştirilmesi, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Payam, M. M. (2012). İlk ve ortaöğretim okullarında trafik eğitimindeki temel sorunlar: Siirt ili örneği, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Payam, M. M. (2018). Avrupa Birliği ve Türkiye’de trafik güvenliği eğitimi, İksad Yayınevi: Adıyaman.
  • Selvi, H. ve Bıçak, B. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında kullanılan sürücü eğitim programının değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 315-325.
  • Şimşek, Ö., Gültekin Akduman, G. ve Alisinanoplu, F. (2009). Çocuklarda trafik güvenliği eğitiminin önemi, Ulaşım ve Trafik Güvenliği Dergisi, 3(1), 5-15.
  • Tekeş, B. (2020). Trafik psikolojisi, Ayrıntı Basım Yayım: Ankara.
  • Tütüncü, M. (2001). Türkiye’de örgün eğitim sistemi içinde trafik eğitiminin önemi, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • World Health Organization (2018). Global Status Report on Road Safety. Geneva: World Health Organization.
  • Yiğitel, Z. (2019). Cinsiyet faktörünün trafik güvenliğine etkisi: Ankara örneği. (Yükselisans Tezi). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme Makalesi
Authors

Abdullah Süslü 0000-0001-9870-234X

Publication Date November 24, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Süslü, A. (2021). TÜRKİYE VE ALMANYA’DA VERİLEN TRAFİK GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 407-419. https://doi.org/10.37669/milliegitim.874002