Kaliteli madde yazma eğitiminin özel okulda çalışan ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin madde yazma yeterliliklerine olan etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada deneysel desenlerden tek grup ön-test son-test desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş özel okulda ilköğretim kademesinde görev yapan 14 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak alan yazın taranarak oluşturulmuş olan kaliteli madde yazma kriterlerinin ölçüldüğü 19 maddeden oluşan bir test oluşturmaktadır. Bu test, madde yazmayla ilgili hizmet içi eğitim verilmeden önce ön test ve hizmet içi eğitim verildikten sonra son test olarak İngilizce öğretmenlerine uygulanmıştır. Madde yazma eğitimi öncesi mezun olunan fakülte türüne göre öğretmenlerin ön test puanları açısından anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Mann Whitney U-testi, ön test puanlarının meslekte geçirdiği süreye göre de farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Kruskal Wallis H-testi ve ön test ile son test puanları arasındaki farkın anlamlılığını test etmek amacıyla Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin madde yazma yeterliliklerinin mezun oldukları fakülte türüne ve meslekte geçirdiği süreye göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Bunun yanı sıra, verilen eğitimin öğretmenlerin madde yazma yeterliliklerini geliştirmede önemli bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, which was conducted to determine the effect of qualified item writing training on the item writing proficiency of primary school English teachers working in private schools, one group pre-test post-test design, one of the experimental designs, was used. The study group of the research consists of 14 English teachers working in primary education in a private school selected by using convenience-sampling method. As a data collection tool in the research, a test consisting of 19 items was used to measure the criteria for writing qualified items, which was developed by utilizing from the literature. This test was administered to English teachers as a pre-test before in-service training on item writing and as a post-test after in-service training. Mann Whitney U-test to determine whether there is a significant difference in terms of pretest scores of teachers according to the type of faculty graduated before item writing training, Kruskal Wallis H-test to determine whether pretest scores differ according to the time spent in the profession, and Wilcoxon signed-rank test to determine whether there is a difference between pre- test and post test scores were used. It was found that teachers' item writing proficiency did not differ according to the type of faculty they graduated from and the time they spent in the profession. In addition, it was concluded that the in-service training provided had a significant effect on improving teachers' item writing competencies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |