Bu araştırmanın amacı sadeleştirilmiş matematik maddeleriyle öğrenci performansı ve madde anlaşılırlığı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, çoklu durum çalışması modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, farklı illerde ikamet eden, farklı okullarda okuyan ve çevrimiçi olarak ulaşılabilen 38 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın esas uygulaması 14 yaşındaki 20 öğrenciyle yapılmıştır. Çalışmanın verileri iki aşamada toplanmıştır. İlk aşamada, çevrimiçi olarak 14 yaş grubundaki 20 öğrencinin her biriyle sesli düşünme protokolleri (SDP) ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Bu aşamada veriler orijinal ve sadeleştirilmiş matematik başarı testleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla toplanmıştır. İkinci aşamada orijinal ve sadeleştirilmiş test formlarındaki maddelerin dilsel karmaşıklık düzeyi puanlanmıştır. Bu işlem için dereceli puanlama anahtarı (DPA) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde hipotez testlerinden, frekans dağılımlarından ve içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma bulguları, matematik maddelerinin yaygın kelimelerle ve kısa cümlelerle oluşturulmasının, maddenin ölçtüğü davranışa sahip öğrenciler için anlaşılırlığa katkı yapabileceğine işaret etmektedir. Elde edilen bulgular, bu katkının dil becerileri bakımından yetersizliği olan öğrencilerde daha fazla olabileceğine işaret etmektedir.
The aim of this study is to determine the relationship between simplified mathematics items with student performance and item comprehensibility. The research was designed in a multiple case study model. The study group of the research consists of 38 students residing in different provinces, enrolled at different schools, and can be accessed online. The main data of the study were collected from 20 students aged 14 years. The data of the study were collected in two stages. In the first stage, think-aloud protocols (TAP) and semi-structured interviews were conducted with each of the 20 students aged 14 years online. At this stage, data were collected with the help of original and simplified mathematics achievement tests and a semi-structured interview form. In the second stage, the linguistic complexity level of the items in the original and simplified test forms was scored. A rubric was used for this process. In the analysis of the data, hypothesis tests, frequency distributions, and content analysis were used. Research findings indicate that the creation of mathematics items with common words and short sentences can contribute to comprehensibility for students with the behavior measured by the item. The findings of the study indicate that this contribution may be higher in students with language skills deficiency.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |