Çalışmada Türkçe öğretmenlerinin İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim
Programı (6, 7 ve 8. Sınıflar)’nda yer alan alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin
işlevlerine ve bu yöntemleri kullanma sıklığına yönelik görüşleri
araştırılmaktadır.
Araştırmada “çoklu metot” kullanılmış ve veri toplama araçlarında
çeşitleme yapılmıştır. Örneklem, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili
devlet okullarında görev yapan Türkçe öğretmenleri arasından basit olasılıklı
(rastgele) örnekleme yoluyla belirlenmiştir. 123 öğretmene anket uygulanmış ve
13 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15.00 programı,
nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme
yöntemlerinin işlevlerini kabul ettiği görülmüştür. Ancak öğretmenlerin
akran değerlendirme yönteminin verimliliği konusunda şüpheleri vardır.
Öğretmenler, öz değerlendirme ve akran değerlendirme yöntemlerini objektif
bir değerlendirme yapma konusunda yeterli bulmamaktadırlar.
Performans görevi ve proje en sık kullanılan; tutum ölçeği, akran değerlendirme
ve öz değerlendirme ise en az kullanılan alternatif ölçme-değerlendirme
yöntemleridir.
Other ID | JA42YU89RN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 45 Issue: 205 |