Bu araştırma, bilişim teknolojileri dersi için oluşturmacı yaklaşım doğ-
rultusunda hazırlanmış öğrenme paketinin öğrencilerin başarıları, bilişim teknolojileri
dersine yönelik tutumları ve yaratıcılıkları üzerindeki etkilerinin belirlenmesini
amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla bilişim teknolojileri
dersine yönelik tutum ölçeği, Torrance yaratıcı düşünme testi sözel A ve B
formu ve kritere dayalı olarak hazırlanmış başarı testi kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, yazı yazma ve sunu hazırlama konusunda, deney
ve kontrol gruplarının her ikisinde de öğrenci başarısına olumlu etkileri olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Başarı kalıcılığına bakıldığında da, benzer sonuçlar elde
edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrenme paketinin, yazı yazma konusunda,
öğrencilerin bilişim teknolojileri dersine yönelik tutumları üzerinde olumsuz
eğilime, sunu hazırlama konusunda ise, olumlu eğilime neden olduğunu göstermektedir.
Yaratıcılık konusunda ise, yazı yazmada, öğrenme paketi, öğrencilerin
akıcılık ve orijinallik alt boyutunda olumlu eğilime sebep olmuştur. Sunu
hazırlama konusunda ise esneklik ve orijinallik alt boyutunda olumlu eğilime
sebep olmuştur. Deney grubunda, kontrol grubundan farklı olarak esneklik alt
boyutu dışındaki tüm alt boyutlarda kalıcılık etkisinin sağlanmış olduğu görülmektedir.
Other ID | JA84DU48TG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 196 |