The aim of this study is to find out The effect of preparing posters in groupwork
by the use of newspaper articles in social sciences lessons in primary
schools. Fifth classes social sciences lesson, “the ones who work for the society”
unit has been chosen fort his study. There are control groups and experimental
groups in this study. On the view of constructivist theory The applications of
renewed programme have been performed on both control and experimental
groups. In addition to this study, parallel with lessons contents the students
have prepared posters using the newspaper articles in experimental groups.
The research has been done among the students who are in the 5 th class
in Mersin Mimar Sinan primary school in 2007-2008 educational year. This research
consists of totaly 58 students as the experimental group students in 5-C.
The data analyse has been done by using t-test in SPSS packet programme. The
end of studying, meaningful differences have been found for the benefit of the
experimental group
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim Sosyal Bilgiler derslerinde grup çalışmasıyla yürütülen gazete kupürleri yardımıyla poster hazırlama etkinliğininöğrenci başarısı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bunun için 5. sınıf SosyalBilgiler dersi, “toplum için çalışanlar” ünitesi seçilmiştir. Çalışmada deney vekontrol grupları oluşturulmuştur. Yapılandırmacı kuram doğrultusunda yenilenen programın uygulamaları hem kontrol hem de deney gruplarında yürütülmüştür. Bu çalışmalara ek olarak deney grubunda öğrenciler ders içeriklerine paralel biçimde gruplarla gazete kupürlerinden yararlanarak poster oluşturmuşlardır Araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Mersin Mimar Sinan
İlköğretim Okulunda 5. sınıf öğrencileri arasında yapılmıştır. 5-D sınıfı deney
grubunu, 5-C sınıfı kontrol grubunu oluşturmak üzere toplam 58 öğrenci bu
araştırmanın deneklerini oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS paket programında
t-testi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonunda deney grubu lehine
anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Other ID | JA89HU46ZY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 185 |