Abstract
Türkçe dersinin temel amaçlarından biri öğrencilere güzel yazı yazma becerisinin kazandırılmasıdır. Güzel yazı yazma, harflerin başlangıç ve bitiş noktalarının doğru yazımı, harf-oran-satır aralığına dikkat edilmesi, harflerin uygun yükseklikte ve genişlikte yazımı vb. temel ilkelere bağlıdır. Öğrencilerin güzel yazı yazma becerisini etkileyen pek çok unsur olmakla birlikte öğretmenlerin güzel yazı yazabilme hususunda yetkin olmaları bunlardan bir tanesidir. Bu çalışmada, Türkçe öğretmeni adaylarının güzel yazı yazma becerisi edinmelerinde lisans düzeyinde verilen Yazı Yazma Teknikleri dersinin etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada tek grup öntest-sontest kontrol grupsuz deney deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 62 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Türkçe öğretmeni adaylarının genelinin Yazı Yazma Teknikleri dersi ile birlikte 12 haftalık eğitim sürecinden sonra dik temel harfleri ve bitişik eğik harfleri harflerin ölçüsüne, uzantısına, başlangıç ve bitiş noktalarına, harf genişliğine vb. dikkat ederek doğru bir şekilde yazabildikleri, kendilerini eğik yazıyı öğretebilecek seviyede gördükleri ve eğik el yazısıyla kuralına uygun bir şekilde okunaklı ve düzgün olarak yazabildikleri çalışmanın temel sonuçlarındadır.